sebofsweden

Vägen mot OS

"You have to do something, you are to athletic not to."

Publicerad 2012-02-01 13:44:25 i Mitt år i USA 11/12,

Då var tryoutsen över, vet inte riktigt varför alla sporter har kortat ner tryoutsen från en vecka till två dagar. En tanke är dock att coacherna vill ha sitt lag redo så tidigt som möjligt. Jag personligen tycker att det lät bättre med en vecka, alla kanske inte kan visa att dem är tillräckligt bra på bara två dagar.
För er som inte visste så prövade jag på både baseboll och "vanlig" fotboll (soccer). Båda lagen vann reginonals och hade en "perfect season" förra året, detta innebär att dem inte förlorade en enda match fram till upper state där dem båda faktiskt oturligt nog åkte ut efter första matchen. Så det var ju ganska kul att pröva på att spela med riktigt bra spelare.

Såhär gick det: Jag kom med i Varsity baseball och även Varsity soccer. Jag visste att jag inte ville spela baseboll för att jag tycker så illa om många spelare i laget. När jag såg att jag hade kommit med i baseboll laget så gick jag upp till våra 6 coacher och berättade att jag respekterade sporten, men att den inte var något för mig.
På detta fick jag faktiskt svaret: "What are you talking about, it looks like you have been playing ball for alot longer then what you're telling us"
När jag sedan upprepade med att jag helt enkelt inte ville spela så blev alla coacher chockade, det är tydligen inte så vanligt att folk kommer till tryouts bara för att pröva och sedan tackar nej när man väl kommer med.
Nu har jag bara några minuter kvar innan jag ska sticka iväg till skolan, men för att göra det klart. Jag kommer lira soccer och det känns riktigt bra. Tänkte på friidrott, men insåg sedan att jag hade sprungit cross country och klagat på att jag inte hade en boll att jaga, så därför valde jag soccer!

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2012-02-01 14:09:27

Grattis hjärtat! Måste ju vara väldigt speciellt att någon tackar nej efter att ha kommit med. Du förvånar amerikanen, det tycker jag är toppenroligt! Nu har Top Model Sverige börjat här och som vanligt kommer Idealet från US. Du kanske håller på att ändra på saker och ting därborta;) Love Ma

Postat av: Christer

Publicerad 2012-02-02 08:01:38

"Socker-Sebbe", vilket kul(t)namn!

Very well done, med att ha blivit uttagen i allt du har provat. Football, Basket, Baseball, Wrestling, X-country, X-fit och Soccer. Med en fokuserad och seriös inställning har gett dig själv möjlighet att välja! Ännu bättre att sen gå på magkänsla när det gäller vad du ska göra. Gör likadant med studierna. Och varför inte kärleken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela