sebofsweden

Vägen mot OS

Söndag 4e september

Publicerad 2011-09-05 00:07:17 i Mitt år i USA 11/12,

Här har ni en liten film med lite bilder från gårdagen!

Nu ska jag slänga mig in i duschen för att göra mig iordning för kvällens äventyr! Kvällen kommer spenderas hos Keith och jag tror nog att det blir grymt!

http://www.youtube.com/watch?v=8uY3ilBn2qM <---- Där har ni länken!

Idag var en konstig dag, hela dagen har spenderats i skolan och jag har gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra. JAG SJÖNG I KYRKAN!

Haha, det var helt galet. Eftersom det var första gången jag var i den här kyrka så blev jag först uppropad och prästen berättade för alla vem jag var, så jag fick gå upp till altaret och visa upp mig och berätta vart jag kom ifrån. Och nu till den konstiga delen, prästen frågade om vi pratade ett annat språk i Sverige. När jag berättade att vi pratade svenska så frågade han hur det lät och jag sa som jag säger till alla andra

"Tell me anything in english and I'll translate it to swedish for you"

Då svarade han: Oh well, sing me a song! You told me that you would translate anything.
Jag: I don't know if that is such a good idea, I don't know what to sing in a curch.
prästen: I bet you do, let's hear it for Sebastian!

Haha, gissa om jag var nervös, gissa vad jag valde att sjunga? HAHA, "Tänd ett ljus och låt det brinna" xD

Det är den enda sången jag faktiskt tycker låyrt bra när jag sjunger, den är även ganska lugn, så det passade bra! Så fatta, jag stod och sjöng "tänd ett ljus"på svenska i en fullsatt kryka i USA. Haha, galet..

Men jag fick faktiskt beröm för min röst, men när dem frågade om jag ville sjunga i kyrkanskör så valde jag att tacka nej, det blev lite för mycket helt enkelt haha!

Tills nästa gång!

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2011-09-05 06:38:51

Megaotroligt! Du är verkligen one-of-a-kind. Go Sebofsweden Go!

Postat av: Ma

Publicerad 2011-09-05 08:53:29

Vilken historia! Du är bara för underbar, låtskrivarna till sången hade nog varit otroligt stolta om de vetat att du valde just Den sången. Men förstår dig, bra val!



Fin film och bra musik, stämningsfullt och ja superbra!

Love ma

Postat av: Tobias

Publicerad 2011-09-05 11:40:18

Vad härligt att du nu har stått i en fullsatt kyrka i USA och sjungit på svenska haha, jävligt modigt faktiskt. Vad är det för program du använder när du gör dina bildspel och videoklipp förresten?

Postat av: annelie bodin

Publicerad 2011-09-05 18:26:14

haha vad pinsaaamt!!! :D

Postat av: Maja

Publicerad 2011-09-07 14:34:49

Haha bra val!Absolut,Det är klart att man ska ta den låten man sjunger bäst på!Haha:) Kommer ihåg när du sjöng den så mycket på väg ner till stan och berättade när ni sjöng den i skolan haha:) Men absolut,visst har du en RÄTT HYFSAD sångröst!:)<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela