sebofsweden

Vägen mot OS

Dounuts & light

Publicerad 2011-09-10 06:49:38 i Mitt år i USA 11/12,

Som rubriken lyder! Krispy Kreme är ett ställe där dem helt enkelt bakar och säljer dounuts! 12 stycken för 4 dollar! Namn namn! Usch haha, jag har aldrig ätit såhär mycket skräp som jag gjort nu de senaste veckorna. Men hallå, man är bara i USA som utbytesstudent en gång i livet, right?
Idag var även en väldigt specill dag för alla amerikanare. Idag är det 10 år sedan 9-11. För er som inte vet vad det är så var det när terroristerna använde kapade plan för att förstöra The Twin Towers, även Pentagon attackerades. Eftersom det riktiga datumet är nu på söndag så valde skolan att ha sin cermoni nu idag istället. Det kom personer från hela South Carolina, från skolor, jobb, det var även så att en brandman som varit med och räddat personer ur huset var där och berättade om hur det var att vara närvarande under kaoset. Det var väldigt fint och många studenter fällde ett par tårar under vissa tal. Tyvärr så var det inte tillåtet att fotografera. Detta för att respektera de döda. Så det blev inte mycket bilder därifrån 
När vi tågade in

I mitten satt våran rektor, brandmannen, poliser och några andra. EfTer denna bild blev min kamera tagen..


Titta va fint jag skrev! Jag och Lo hade helt enkelt roligt med min kamera!

Ps. Ska fixa ihop en film snart igen, imorgon ska jag till The MALL! (Shopping time!)
med några polare, ska bli grymt roligt! Men nu är klockan mycket och jag ska sova,
sleep tight! 

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2011-09-10 13:25:04

:) Måste vara jättesvårt att hålla sig borta från allt "skräp". Men gud vad det ser gott ut! Fint att få vara med vid ett sådant speciellt tillfälle vad gäller 9/11. Men vad menar du med att din kamera blev tagen? Bad de dig att inte fota och beslogtog kameran? Eller är den stulen?



Härligt att läsa Sebbe! Tack för att vi får vara med på din resa också:)

Love ma

Postat av: Ma

Publicerad 2011-09-10 13:49:51

:) Det måste vara svårt att hålla sig borta från all "skräp" mat men jisses vad det ser gott ut!

Du får vara med om så mycket, jag är allt lite avis;) Och vilket minne att få vara med vid 9/11 ceremonin. Vad menar du med att kameran din är tagen? Stulen stulen? Eller endast vid detta tillfälle?



Rutinen hos oss nu är att sätta på kaffet sedan öppna upp datorn för att läsa din blogg:) Bra start på morgonen.



Love

M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela