sebofsweden

Vägen mot OS

Uppdatering!

Publicerad 2011-10-21 20:36:17 i Mitt år i USA 11/12,

Okej, nu tänkte jag berätta för er hur det ligger till. Som ni kanske har läst tidigare så ska jag ju flytta. Personen jag bor med har varken tid eller pengar för att ha kvar oss utbytesstudenter. Detta har jag fått uppleva ett par gånger, speciellt efter mina träningar. Om någon berättar för er att hans träning slutar fem och vill bli hämtad någon gång runt fem, när bör ni komma? I mitt läge så så handlar det inte om 10 minuters försening, inte ens 20, vi pratar om runt en timme. Här om dagen fick jag stå och vänta i en timme och 42 minuter.

Jag kunde inte gå in i skolan, för om han skulle komma när jag inte är där skulle han ta för givet att jag fick skjuts hem utav någon annan. Vet ni hur svårt det är att få tag i någon som inte äger en mobil? Om jag säger såhär, det är svårt.

Vi har letat familjer här i South Carolina, men det är lättare sagt än gjort. Tänk er att ni bor i en stad med drygt 3000 invånare, var av ungefär 60% är elever i olika skolor. Chansen att hitta en familj bland dessa är ganska minimal, den finns, men som jag skrev så är den liten. 

Såhär har jag tänkt. Behöver jag byta skola så känner jag att jag inte behöver vara kvar i South Carolina, Chapman or nothing med andra ord. Eira har ju tagit sig tiden att leta reda på en familj som kan tänka sig att ta emot mig. Familjen verkar supertrevlig!


Så innom några veckor så kommer jag att flytta, om jag blir South Carolina eller inte kan jag inte säga än. Det beror ju helt på om Mr. Miller hittar någon familj som bor tillräckligt nära min skola eller ej.
Arizona verkar ju vara super och om jag nu skulle flytta dit så skulle jag ju även få pröva på att leva i en

ÖKEN!
Just nu är det här allt jag kommer på, glömde bort lite vad jag skulle skriva eftersom Eira ringde och vi pratade en stund, men eftersom jag glömde det så kanske det inte var så viktigt?
Nu ska jag dock klä på mig, käka lite lunch och sen ska jag ringa till Arizona skolan och presentera mig och fråga lite snabbt hur det ligger till. Mr. Miller måste prata med skolan i vilket fall som helst, men jag käner att det kunde vara trevligt om jag presenterade mig. 

Dagens planer är basket med några polare, yay!

Tills nästa gång!

Kommentarer

Postat av: Celine Naminah

Publicerad 2011-10-21 21:33:42

Eiras blogg följer jag ju sedan tidigare och numera även din. Men jag blir mer och mera fundersam på den här du bor hos.- Har inte förstått om det är en ensam person eller en familj, men jag förstår liksom inte varför man överhuvudtaget tar emot en utbytesstudent om man inte på allvar är säker på att klara av ansvaret. Känns oansvarigt. Eller tänker man bara så om man har egna barn?

Postat av: Celine Naminah

Publicerad 2011-10-21 21:34:30

Föresten, du och Eira skriver mycket om varandra. Har ni något på gång? ;-)

Postat av: Tintin

Publicerad 2011-10-21 22:04:55

Hoppas att det fixar sig till slut...

Det gör det säkert.

/Din syster Tintin

Postat av: Eira

Publicerad 2011-10-31 07:16:43

Men din buse, du får ju uppdatera till dina läsare och ladda upp bilder på din nya familj och sånt ju! ;)

Postat av: tanya

Publicerad 2011-10-31 18:31:39

dålig uppdatering här va! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela