sebofsweden

Vägen mot OS

Kan inte påstå att jag tycker så extremt bra om min coach.

Publicerad 2011-10-13 04:09:44 i Mitt år i USA 11/12,

Hejsan! Internet två dagar i rad, snacka om grymt och ovanligt! 
Idag hände det lite grejer, två negativa och det var inte så roligt!
Först och främst fick jag mitt första F på ett uppgift, dock så var det väldigt patetiskt. Såhär gick det till. I mitt senior project så skulle jag skriva en uppsatts på 10 sidor. När jag var färdig och nöjd så lämnade jag in den. Idag fick jag i i vilket fall om helst tillbaka den med ett stort F på första sidan. Anledning var för att jag hade glömt en grej som var värt 30 points. Nämligen att skriva en Thesis, jag visste inte vad det betydde och glömde helt enkelt bort att kolla upp det. Nu vet jag dock att det är som en beskriving på vad jag ska skriva / prata om. En thesis bör vara ungefär en mening. Så med andra ord, jag misslyckades på grund av en mening, haha ganska surt xD
Det andra som hände som inte var så roligt var att vi hade ett meet idag. Idag var det Chapman som anordnade tävlingen. Det var faktiskt grymt eftersom vi hade ganska många som kom och hurrade för oss!
I vilket fall som helst så ska jag nu berätta om det tråkiga. Vi tävlade mot 7 andra skolor, alla hade 15 löpare. Detta är ju ganska enkel matte så svaret blir ju att det var 105 löpare som tävlade. Min löpning var okej, jag hade en tid på 18 min och 34 sek, inte dåligt och jag kom in på en 7de. Detta var dock inte tillräckligt bra för min coach. Eftersom jag sprang ungefär 40 sekunder långsammare än vad jag gjorde förra gången så tyckte min coach att jag slöade. Killen framför mig var ungefär 10 sekunder före mig. Enligt coachen så förlorade vi för att jag inte passerade killen framför mig, vi kom tvåa med 40 poäng och skolan som vann hade 39, dvs att vi förlorade med en placering. Så, min coach påpekade detta inför hela laget och pekade ut mig som anledning till våran förlust. Jag menar, hallå vi var ju 14 andra från Chapman som kunde ha fixat en bättre placering. 
Min coach bryr sig inte om oss, det enda han bryr sig om är att vinna. Jag älskar att idrotta här, men att bli utpekade sådär var inget som jag uppskattade. Visst jag var långsammare, men ändå, han behöver ju inte peka ut mig sådär..
Måste dock påpeka att jag älskar öaget och löpningen är roligare än vad jag först trodde det skulle vara!

Tills nästa nästa gång

Kommentarer

Postat av: Eira

Publicerad 2011-10-13 06:13:00

Sebastian, det är inte du som gör fel det är coachen, kom ihåg det. Ta inte ut det på dig själv för det är faktiskt han som är förlorare. Du gör ditt bästa och är skitduktig, alla vill ju ha dig i sitt lag!

Och ingen kan förvänta sig att du ska kunna allt i skolan, nu vet du ju hur du ska skriva nästa gång

Don't want you to be sad :( Skickar massa kramar från Arizona

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-13 10:59:29

Om vi aldrig gjorde några fel, hur skulle vi då kunna lära oss något nytt?



Jag tror att din coach ser din hur duktig du är och vill nog peppa dig på sitt sätt, även om vi alla andra tycker att det är fel sätt...



(Om du är intresserad har din kära "syster" också en blogg, http://enbloggfan.blogg.se/?tmp=10234356. Hon har lagt upp en del fina bilder där)



Kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela