sebofsweden

Vägen mot OS

Internet <3

Publicerad 2011-10-12 00:58:02 i Mitt år i USA 11/12,

Okej , jag kan ju inte påstå att det är speciellt roligt när internetet inte funkat sedan i fredags. Det har ju varit ganska jobbig. I vilket fall som helst så har det hänt lite olika saker. Till att börja med så letas det för fullt efter familj här borta. Vi har ett visst antal dagar på oss innan vi måste lämna Doug's hem. Det ska både bli skönt och jobbigt, skönt eftersom det har legat och lurat ett tag liksom om vi ska flytta eller inte. Jobbigt eftersom jag inte har en aning om vart jag hamnar och att jag förmodligen inte kommer på tillsammans med Lo kommer göra det hela lite sämre..

Detta kommer ju lösa sig och det kommer även att lösa sig positivt. "Inget ont som inte kommer med något gott", visst pappa?
I fredags så hade jag trevligt, mera än så tror jag inte att jag ska skriva, haha right Eira? ;)
I lördags så hade jag även en extremt bra dag! Snacka om att jag hade spring i benen. Jag hade ett "meet" på The University of Furman. VILKEN UNDERBAR SKOLA! Alltså deras campus var ju enormt, och vackert!
Som jag skrev tidigare så hade jag väldigt mycket spring i benen och det märkets, jag satte nämligen PR (Personal Record)
Jag sprang 3,1 miles (5km) på 17 min och 57 sek!! Alright, nu är jag inte långt efter de snabbaste killarna i min ålder!
Dock så såg jag college killarna springa, dem springer inte 5km utan de springer 10km dvs 1 mil. Någon som vågar gissa tiden? Om jag säger såhär, det är knappt mänskligt. Killen som vann sprang 10km på 28 min och 16 sek, dvs ungefär 14min per 5km. Han sprang alltså 4 minuter snabbare än mig på 5km och dessutom så sprang han den sträckan två gånger. INTE MÄNSKLIGT!
Glada pojkar som värmer upp inför loppet!

För övrigt så har det inte hänt så mycket mera. Har köpt en fotboll, blivit tillfrågad om jag vill komma tillbaka till fotbollslaget eftersom de behöver en saftey. Dock så tackade jag nej eftersom jag inte känner för att springa där emellan, nu tänker jag fortsätta med löpningen. Fotbollscoachen hade sin chans, man kan inte direkt bolla omkring med mig och tro att jag kommer att komma tillbaka såfort de lockar lite på mig. Nejnej, så lätt är det inte!

Imorgon har jag min första tävling på skolan. Vi tävlar nämligen på Chapman och det ska bli lite roligt, det betyder att vi får en lite större publik som hurrar för oss och inte bara föräldrarna. Även fast jag har värk i mina vader och lår så känns det som om att jag kommer pressa mig till ett nytt PR imorgon!


Nu på torsdag ska vi till South Carolina's största stad, nämligen huvudstaden Columbia! Jag, Lo och Doug ska dit och göra något som jag inte riktigt är säker på vad det är, roligt att lämna Inman lite i vilket fall som helst! Lo är superglad eftersom hans flickvän bor där, hon är nämligen också utbytesstudent och det märks att han är lycklig, gulligt! Vi missar en dag i skolan, så när jag är klar med det här inlägget så blir det till att göra mina läxor. Alla som ska in på torsdag kommer jag helt enkelt lämna in imorgon.
För övrigt så har jag hittat min "reservfru" om jag tappar intresse för Miley när åldern väl är inne!

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2011-10-12 07:03:46

Right son. You're so right about everything. Indeed :)

Postat av: Tintin

Publicerad 2011-10-12 09:09:25

:)

Postat av: Ma

Publicerad 2011-10-12 13:39:46

Skönt att "höra" ifrån dig igen:) Du är bara bäst mitt hjärta <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela