sebofsweden

Vägen mot OS

Columbia

Publicerad 2011-10-13 18:03:00 i Mitt år i USA 11/12,

Sisådär ja, nu har jag varit i Columbia, South Carolinas huvudstad!
Det hela började med att Lo frågade Doug om vi inte kunde åka till Columbia för att gå på en nöjespark som hade kommit dit. Denna nöjespark är där för 10 dagar och kommer tillbaka varje år. Det fanns dock ett problem, Doug kunde inte åka dit på helgen för att han behövde jobba, så han föreslog att vi kunde åka dit på torsdagen istället. När jag hörde det här blev jag extremt chockad, jag trodde aldrig att han skulle låta oss missa en dag i skolan! Men Doug tyckte att en dag mindre i skolan spelar väl ingen roll, så jag, Lo och Doug ringde in till skolan och berättade att vi var "sjuka" och inte kunde komma till skolan dagen därpå.
Självklart så var det en utav få dagar som det var mulet.. :(
Armén hade gratis inträde, vad jag har upptäckt så har dem ganska många fördelar,
får gå in gratis lite här och där & även äta gratis på vissa resturanger, possitivt om du frågar mig!
Första gången, mycket svårare än vad jag trodde!

Lo vann en liten döskallehammare

Min var lite större ( i bakgrunden så ser ni South Carolina Gamecocks. South Carolinas största fotbollsarena.
Tar runt 90,000 åskådare)


Dock så vann Lo det bästa priest. Anledningen till att han ville till Columbia var för att träffa hans flickvän
(som för övrigt också är utbytesstudent). En mycket trevlig liten tjej! Snacka om att jag var avundsjuk, jag ville ju
också ha en svensk tjej där! Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela