sebofsweden

Vägen mot OS

Ous!

Publicerad 2011-05-07 22:47:08 i Min träning,

Idag var det då lördag, snacka om att jag har haft en superdag!

Det hela började med öppethus på skolan, vi skulle kör anågot som hette Ruffietraining och det innebär olika former av kampövningar samt sammarbetsövningar två & två. Med en förkylning i kroppen måste jag säga att det var helt galet jobbigt! Sådan extrem verk i både ben och bröst. Själva koceptet går ut på att du kör olika former av övningar intensivt i ungefär 45 sekunder. När 45 sekudner har gått så byter det till en annan övning. Det hela såg ut såhär.
1: Sammarbetsövning ( typ trädet ) det är en övning när person A hoppar upp på person Bs rygg och sen klättra runt ett varv runt personen. Det är svårt att förklara med jag hoppas att någon själ där ute förstod! :D
2: Här var det en kampövning 2&2, det kunde vara allt ifrån att man skulle ha som en dragkamp när man stod i 90grader och ja, sjukt jobbigt iallafall.
3: Här var det då "solofys" helt enkelt olika fysövningar som man gjorde ensam då.

Allt detta gjorde man x2, då hade man gjort klart det första blocket, då skulle man göra tre block till. Dvs att du gjorde övningar x2 och sen x4. Fast det byttes övningar i alla block (för er som inte vet så är det typ som ett set)


När detta var klart så bar det iväg in till södertälje för att chilla lite på fiket med CK, där dracks det kaffe latte, yummy! Där efter for det upp till Stockholm där vi skulle se på bio. Gissa vilken film? Fast & furios 5! Snacka om GRYM FILM! GAH!! Den var så sjukt bra, så mycket action och så mycket action och sen så tar vi lite extra action och kombinerar det med snygga bilar! Nä, den filmen är ett måste att se!

Annars så känns det som om jag börjar bli friskare, behöver inte snyta mig hela tiden så jag taggar satan inför måndagsträning! Biceps, mage & rygg står på schemat, och då börjar även Whe perioden samt Amino pro!

Det var allt för denhär gången, tills nästa gång! :D

Kommentarer

Postat av: fridaj

Publicerad 2011-05-08 00:20:12

jaa jag förstår det:D visst, har länkat din blogg nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela