sebofsweden

Vägen mot OS

Malmö, en bra stad

Publicerad 2011-05-30 08:42:16 i Allmänt,

Nu är jag alltså nere i Malmö, den där staden som jag tycker om lite mera än Stockholm. Malmö, måste seriöst vara den absolut skönaste sommarstaden i Sverige. Badet ligger inte långt ifrån centrum, du har massor utav shopping, beachvolleyplaner, stora gräsmattor, sköna parker. Ja det finns det mesta och är vädret bra så finns det verkligen inte mycket att klaga på.

Kom ner till Malmö igår, för första gången på 8 år så åker jag tåg ner hit. Det var en lite speciellt upplevelse, inte bara för att tåget var försenat 88 minuter, men att det tog en sådan tid. Tåget tar väl drygt 4 och en halv timme om det inte är försenat. Eftersom jag är van vid att flyga där det enbart tar knappt 1 timme så var det en rejäl skillnad. I alla fall, nu är jag nere och det är skönt att äntligen få träffa mamma och comp.

Dagen har varit skön, inte gjort så mycket annat än att gå på stan och shoppat. Nu blir det ju en grymt bra modeblogg det här eftersom jag tänkte lägga upp lite bilder på vad jag köpte. Haha, nu när jag ändå tänker på det det. Jag ska fasen göra en liten flik på olika kläder som inhandlas. Alltså alla gör ju typ det och ja, då kan jag även visa / jämföra kläder från Sverige samt från USA. Det tycker jag faktiskt var en riktigt bra idé!

För övrigt hände det en sak idag när jag var nere på stan. Jag har nästan alltid haft Medium i skjortor, T-shirts, ja hela det köret. Så jag tog två par skjortor som var medium, utan att pröva! När jag och min kära mor sedan satt och åt lunch så ville jag pröva den ena skjortan. Till min förvåning så var den för liten! Jag fick den knappt över ryggen och armarna var inte ens i närheten av att få plats i ärmarna. Så med ett glatt humör fick jag gå tillbaka och byta båda två, haha jag har vuxit ganska rejält med andra ord. Gymmet har tydligen gett resultat! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela