sebofsweden

Vägen mot OS

Länge sedan sist!

Publicerad 2011-05-20 18:32:59 i Min träning,

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev, har inte hänt så mycket med Usa så jag har väl helt enkelt inte orkat uppdatera så mycket men nu är det dags!

I torsdags så var jag ute med ett gäng klasskamrater (7 stycken + mig) vi skulle iväg för att se Pirates of Caribbean. Och jag måste säga att jag är glad att vi gjorde det för den var riktigt bra! Visst filmen var lång, vissa grejer var lite konstiga men i det stora hela var filmen toppen! Vi såg den i 3d som dock inte var bra, haha filmen hade typ 0 3d effekter, lite i början men sen så var det väldigt snålt med dem!


Iallafall kom precis hem från ett skönt pass på gymmet, idag är det långa och extremt roliga passet som involverar Axlar, mage, bröst, triceps & nacke! Passet är långt och anledningen till detta är mest för att jag helt enkelt vill tömma ut det sista ur kroppen på gymmet för att avsluta veckan på bästa sätt! Idag var jag iprincip ensam på gymmet eftersom det fina vädret har en tendens att locka iväg folk från gymmets svettiga lokaler, men inte mig inte! Här ska inte skippas någon träning inte!

När jag ändå skriver om träning så har jag bestämt mig för hur jag vill att min träning i USA ska se ut. Kommer ju dit i sensommar, vet dock inte hur schemat ser ut för alla sporter och deras säsonger. Men i alla fall, jag har tänkt såhär. Jag ska syssla med Track Field (friidrott, tänker dock enbart satsa på att träna som sprinter) sen så vill jag hålla på med basket när den har säsong och ja, den tredje sporten är jag inte säker på, kanske volleyboll för det är galet rolgit och det är inget som jag är speciellt van vid!

Efter denna härliga resa till staterna vet jag PRECIS vad jag ska göra! Jag ska bulka upp mig och bli riktigt stor. För er som inte vet vad bulka är så fungerar det som så att man äter vad man vill och tränar riktigt hårt! Själva grejen är att du ska bygga på dig så mycket vikt på kroppen som möjligt. Det handlar om att få mycket fett men samtidigt mycket fett så jag ska bli en tjockis! Efter detta så ska jag deffa vilket är åt andra hållet, då ligger man alltid på ett underskott av engergi vilket innebär att du förlorar vikt igen. Så jag har tänkt att gå upp så jag väger ungefär 90-95kg för att sen deffa ner mig till en vikt på ungefär 75-80.

För er som följer denna bogg kan jag berätta att jag kommer att skriva om vardagen, ladda upp bilder, filmer och annat om hur det går med min bulk / deff! Är galet taggad för detta!



Det här är jag i dagsläget, har massor att förbättra och långt kvar innan jag är nöjd! med hjälp utav min kommande bulk / deff kommer jag att komma närmare målet med perfektion!

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2011-05-22 21:27:58

Ah, fast jag tycker ju att du är heeelt okej som du är nu ;)

Postat av: Filippa

Publicerad 2011-05-23 19:56:49

Hur mycket väger du nu med den formen du är i på bilden?

Postat av: Sebastian

Publicerad 2011-05-30 08:48:00

haha Madde, finns MASSOR att fixa till! ;)



Och flippa, eftersom jag inte är eller någonsin har varit speciellt tung så ligger jag på bilden på mina ynkliga 72kg ^^ Dock så har jag planerat att ligga runt 80 innan jag blir nöjd :)

Postat av: Tävlande i AF

Publicerad 2011-06-17 23:16:28

"Själva grejen är att du ska bygga på dig så mycket vikt på kroppen som möjligt. Det handlar om att få mycket fett men samtidigt mycket fett så jag ska bli en tjockis!"



Bulk handlar om att bygga så mycket muskler som möjligt punkt slut. Vikten kommer att öka men de primära målet är inte vikten upp utan att muskelmassan ökas!

Postat av: Sebastian

Publicerad 2011-06-27 11:55:07

Men jag har tänkt att gå upp i vikt, inte enbart i muskler. En av de större anledningarna är för att jag vill bulka & deffa för att det är en kul grej. Och lägger jag inte på mig "mycket fett" så har jag ju inget att deffa bort, så..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela