sebofsweden

Vägen mot OS

Informationsmöte, avklarat!

Publicerad 2011-05-15 21:25:50 i Innan USA,

Ja, då har man då varit på det sista informationsmötet. Tog väl sisdär.. vi började 14.00 och slutade väl 17.45 så runt tre och en halv timme. Hade ganska go träsmak efter det, men fick däremot svar på många utav mina frågor samt upplyst om saker som jag inte alls visste eller trodde.

Först och främst, Facebook. Inte bara fördelar. Visst man kan hålla kontakt och massa sådant, men samtidigt så blir man ju uppkollad utav familjerna. Dem kollar tydligen upp hur man är, alltså vad du har för statusuppdateringar, vad du har för bilder, hur dina kompisar ser ut ect. Efter att ha fått en massa information från föreläsarna så kände jag att jag bara var tvungen att fråga privat sen efter mötet var slut. Badbilder skulle man passa sig för, speciellt om det fanns en tjej med på någon av bilderna. Då tänkte jag att liksom vadå, bilder på en kille i badbyxor är väl inte världens grej? Visst det var inte världens grej, men samtidigt så gav dem en rådet att spela safe. Dvs, inte allt för mycket lättklädda bilder. Jag och en tjej i klassen har länge skojat om att vi är gifta. Vi fixade för ett tag sedan även till våran relationstatus till att vi faktiskt var gifta och detta var det även tal om att jag skulle fixa. En vanlig relation var okej, men amerikanarna förstod tydligen inte, eller rättare sagt såg inte ironin i det. För övrigt så verkar ju skolan i staterna riktigt chill, deras tests verkar bestå utav 1,x,2 frågor och då har du ju faktiskt 33% chans att gissa rätt. Inte för att jag tänker gissa mig fram, men iallafall det var ju en lättnad att höra.

                                                     
Så kvällens planer blir då att förutom plugga till provet imorgon rensa bilder från facebook. Är redan helt slut i kroppen så får skynda mig så att jag även hinner med lite sista minutenplugg!

Juste för övrigt så var en av reglerna att man inte fick ha sex! Jag hade hört det från en annan utbytesstudent, men trodde knappt på det. Men tydligen så får du inte ha sex, jätte konstigt tycker jag. Men ja, får väl se hur årets gång går. Något som jag däremot ser fram emot är att gå på massa olika dater. Verkar ju galet roligt och det är ju något som vi tråkiga svennsons inte gör! Hah, ialalfall, dags att fixa Facebook och jag råder er andra som också ska iväg att kolla igenom eran Facebok. Vore ju snopet om man inte fick en familj bara för att man har en speciell bild på nätet liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela