sebofsweden

Vägen mot OS

366 dagar

Publicerad 2011-05-31 19:56:44 i Allmänt,

Idag var det spex, en tradition vi har på min skola. 2:or och 1:or spelar upp pinsamheter och annat roligt som hänt de utgående klasserna på skolan. Dvs, alla treor. Informationen får vem som helst lämna in till en grupp som helt enkelt håller i allting. Det är faktiskt ganska roligt och man får alltid veta saker som man verkligen inte hade en aning om. Det händer så mycket skumma saker på skolan. Så vad man än gör så får man skämmas och skratta åt det när det är din egen tur att sitta där och vänta på att spexet ska börja.

Idag är det 365 dagar kvar till min egen årskull ska bli spexade. Satt och funderade på det när vi tittade på årets föreställning. Kommer jag vara med? Jag kommer ju förmodligen inte hinna se det i alla fall, visst det finns Facebook, bloggar och annat som kan visa upp det, men det blir fortfarand inte samma sak som om man själv var där. Alla 3:or satt och skrattade rejält åt showen, jag menar dem har ju sett det förut, och att sen kanske se en person spela sig själv när man gör något galet verkar vara hur roligt som helst. Anyway, jag får vänta.

Idag är det även 366 dagar kvar till min klass tar studenten och springer ut genom huvudingången. Även detta känns konsitgt, för här kommer jag inte heller får vara med. Jag får vänta ett år. Jag tror, nej jag vet att året i USA kommer att vara värt det, men samtidigt känns det jobbigt. Mina gamla klasskamrater kommer att bli stora innan mig. Kanske med all rätt? Vad vet jag, det återstår och se!

Leva i nuet och blicka frammåt det är det som gäller!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-06-02 06:59:37

Vad skoj att du också ska iväg och jag vill gärna länka bloggarna! Har du fått en placering än? Ha en härlig dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela