sebofsweden

Vägen mot OS

Saker

Publicerad 2011-06-02 16:43:21 i Innan USA,

Idag var jag och min kära far nere och kollade in datorer. Det är ju nämligen så att det kan vara en god fördel att ha sin egen dator med sig till staterna. Och eftersom jag bara har en stationär just nu så passar det bra att införskaffa sig en laptop helt enkelt!

Först tänkte jag som "alla" andra att MAC nog var den bästa datorn för mig. Jag menar den är ju galet snygg och.. Ja där tog det stopp, haha nej men jag har så ganska många polare som går IT och dem om några bör ju ha koll på datorer. Så efter lite snack med dem om vad jag borde skaffa för dator så var det inte på tal om en MAC. Detta pga av att det är liksom bara märket som säljer. Alltså om du köper en MACbook pro för sisådär 18 000-19 000 så kan du enkelt skaffa en till exempel Acer som är lika bra om inte bättre för sisådär 6000-10 000
Så då kände jag att det skulle passa bra med en dator som inte nödvändigtvis behöver vara MAC. 

Iallafall så har jag kollat ut en dator som gjorde mig intresserad och här har ni den:

Detta är en MSI FX720-004NE och det verkar som om den passar just mig bäst :) Kanske inte världens bästa bild, men iallafall den har en 17,3tum skärm, 4st USB-portar var av 2 stycken är USB-3portar, den har dryga 4 000MB i minne, (dock så tar jag ju med mig en annan hårddsik också) och en monster processor med
Intel® Core™ i5 Mobile 2410M.  :D

 
För övrigt så kollade jag runt lite i rummet för jag visste att jag hade dollar någonstans. Och så hittade jag vad jag letade efter, 50,20,10,5 och 1 dollarssedlar. Tycker dem ser ut och känns som leksakspengar, och en annan sak som jag även tänk på är att dem är onödigt stora, haha.





Jag kollade även på en snygg resväska och jag har hittat PRECIS vad jag vill ha! :D

Det är den stora jag vill ha, den är typ.. jag tror det stod 77cm lång och den väger inte mycket alls! Jag kollade dock inte vikten, men jag höll i den och vad jag tycker så väger den inte ett skit! 695kr tycker jag absolut att den är värd! Och det bästa av allt den är ROSA!

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2011-06-02 16:48:45

Är det inbyggd microfon och cam i datorn eller? ;) Annars MÅSTE du köpa till det (A)

Postat av: Sebastian

Publicerad 2011-06-03 23:14:06

japp camen är inne iaf! Haha, får se hur videoinläggen kommer bli :O

Postat av: mikaela

Publicerad 2011-06-07 20:52:26

länkbyta??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela