sebofsweden

Vägen mot OS

Ber om ursäkt

Publicerad 2011-06-22 22:07:58 i Allmänt,

Usch, snacka om att det är kass uppdatering här på bloggen. Ekoo, ekoooo... Ekooo....  Men det har sina anledningar. För er som inte vet så håller jag på att fixa körkort, jag har ett intensivpaket och jag har kört varje dag nu i snart två veckor (ganska intensivt tycker jag!). Jag har fortfarande mina teorilektioner kvar, men efter idag tyckte min lärare att jag var redo för uppkörning. Great! Tänkte jag dåra och efter lektionen gick jag och kollade med tider och sådant. Man kan ju inte säga annat än att jag blev grymt besviken...

JAG ställer er frågan, vad är poängen med en intensivkurs?
Är det:

A) meningen att man ska kunna göra något snabbt och smidigt? 

B) så att man ska lägga flera tusenlappar på körning för att sen vänta och sen vänta lite till för att sen göra sista provet?

Jag hoppas de flesta av er tänkte på svar A,  det var i alla fall vad jag tänkte. Anyway, jag frågade vilka tider som fanns och bad dem ringa upp och kolla nu medans jag satt där. Svaret blev att det var klart dem skulle ringa, och det gjorde dem. Kom ihåg att jag har 2 lektioner kvar, en i morgon och en på fredag. Svaret blev att den tidigaste uppkörningen jag kunde boka var den 10:e AUGUSTI! Wait a minute, idag är det den 22:a JUNI och jag har min sista körning den 24:e JUNI. Känns det inte som om uppkörningen borde komma slutet av JUNI eller början av JULI!?

Efter en snabb räkning i huvudet räknade jag ut att det är.. sisådär 49 dagar kvar från idag, dvs 47 dagar mellan min sista körlektion och uppkörningen.. GAH, HUR i helvete (ursäkta) går det till!? Redan första dagen pratade jag om att jag ville boka uppkörning så att det fanns platser, men körskolan ville att jag skulle köra lite först och så skulle de bedömma mig om det var läge eller ej. Och nu sitter jag här i skiten, uppkörning om nästan 50 dagar och vem vet, jag kanske hinner åka till USA innan dess? Har jag då kastat bort mer än 10.000kr för ingenting? Oh jo vänta, jag fick teori, risk 1:an, risk 2:an och några körlektioner. Men nu får vi lugna oss här lite.. om jag åker bort i 10 månader.. måste jag inte då fortsätta ta körlektioner, läsa OM ALL TEORI och lite sådant..? Tycker ni att det låter bra? Ne, trodde inte det. Så just nu är jag galet arg på körskolan, så otroligt klent av dem att göra såhär.

Kommer kolla på vägverket hemsida efter avbokningar och med det, lediga tider. Kommer vara inne där oftare än jag är inne på ISE.. Pfffft....... Ska även kolla om jag kan köra upp utanför södertälje och stockholm. Men hallå, då blir det helt nya bilar, ny miljö, nya människor..

Buhu.. Jag är sur, blä. Säger bara det till er som bor i SÖDERTÄLJE. Kör inte med KRINGLANS TRAFIKSKOLA, de blåser er bara på pengar. Min lärare är bra, men hela företget i sig är crap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela