sebofsweden

Vägen mot OS

Destination sky

Publicerad 2011-07-17 01:15:39 i Allmänt,


Ta mig här ifrån. Låt mig åka, eller förlåt. My bad, låt mig först och främst fixa körkortet sen låt mig lämna Sverige bakom mig.

Även fast det är länge kvar tills jag åker så känns det som om jag är färdig med Sverige för nu. Tankarna är bortom horisonten och jag vet inte riktigt vad som händer. Mina dagar är så enformiga, visserligen är det enbart nu i slutet som det kommer kännas såhär.
Snart är det dags för ambassaden, 3 dagar kvar. 5 dagar kvar till Teori. 8 dagar till uppkörning.

Jag vet precis vad jag ska göra när jag väl fixat mitt körkort. Jag ska fixa mig en bil, låna eller hyra. Sen drar jag iväg. Ner mot söder, kanske över till Danmark? Tar jag kanske med mig några på vägen? Det återstår att se, bara jag lämnar livet här uppe i Södertälje för en stund.

Att bara få köra, se landskapen susa förbi, husen, hög musik i högtalarna. Stanna precis vart jag nu känner för. Det är friheten jag vill känna nu, snart så kommer det att kunna bli verklighet. Det är bara slutspurten nu.

Håll ut Sebastian, var stark, ha tålamod och ta varje situation/motgång med ett leende.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2011-07-17 13:59:44

Söder säger du? ;)

Postat av: Linda Tysk

Publicerad 2011-07-17 23:09:12

Hej! Jag åker också till USA nu 11/12, länka?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela