sebofsweden

Vägen mot OS

20 Januari 2011

Publicerad 2011-01-20 21:04:00 i Min träning,

Jah, kan ju inte påstå att jag är speciellt duktig på att uppdatera. Vet faktiskt inte riktigt varför, men är väl bara inne i en svacka nu eller så. Iallafall, livet rullar på, träningen har börjat lite smått. Tränar ynka 2 gånger i veckan och längtar efter att få prognosen "Det är lugnt Sebastian, du är fullt frisk ut och kör nu". Den kommer ju inte riktigt än på ett tag då, men nu har jag liksom väntat länge och tänker såhär. Ungefär lika länge till sen är jag HELT frisk, yippi!

Har för övrigt införskaffat mig en pilatesboll, den är ganska roliga. Gillar att träna med hjälp utav en pilatesboll eftersom träningen blir så mycket effektivare. Du får med muskler som du inte kan träna annars, det är ju bra! Pratade med några i skolan idag om lite allt möjligt, kom då in på bulkning (jag tror att det heter så, hör aldrig riktigt om det är bulkning, burkling eller ja, något annat skit). Det är ju lite sent att börja med det nu. Menar sommaren ligger vid dörren (drömmer om det iallafall) och då vill man ju inte direkt vara en tjockis. För er som inte vet vad Bulkning är så fungerar det som så att du äter i princip vad du vill, och MYCKET. Det hela gårut på att man ska bli stor och tung. Iprincip äta, träna,äta,sova,äta,äta,äta ja ni förstår poängen. Och varför vill man då göra detta? Bli tjock är ju inget att sträva efter, eller? Anledninge till att du bulkar är för att bli stor och tung, sen när du har blivit just detta börjar man att "deffa" och då gör man tvärt om. Äter lite mindre, du ska ligga lite under energibehovet per dag hela tiden. Och detta för att då tappa vikt. Resultatet blir att du (om du gjort rätt) får en mera figurformad kropp. Dvs, dina muskler blir synligare.

Som jag sa, detta är något som många gör och det är inget som man gör på en månad eller så. Nejnej, detta tar tid. Så jag tänkte lite och kom framtill att jag kan bulka i USA och även deffa. Tjocka till mig i början och sen efter ett par månader börja deffa och se som snyggast ut när jag kommer hem till Sverige! En utmärkt idé tycker jag! Tyvärr är det ju så att man blir ganska tjock, det kommer nog att ta på mig ganska psykiskt eftersom jag inte är van vid att se mig själv tjock, men eftersom det har ett syfte så tror jag nog att det ska bli riktigt bra! Nu är det dock inte dags för träning. Nu springer tiden iväg och jag ska studera lite matte, lite idrott, engelska och sen läsa lite i en "vanlig bok". Massor att göra och så lite tid. Tills nästa gång  






Först såhär ett par månader och sen efter lite deff så ser man ut såhär, ja varför inte? Byter ju även färg tydligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela