sebofsweden

Vägen mot OS

Något bör ändras. Feb. 2011

Publicerad 2011-02-09 21:08:00 i Min träning,

Kom precis hem från en misslyckad träning, idag gick det verkligen inte alls bra att simma. Det finns nackdelar med att tycka om att träna. Jag tränar för tillfället 7 dagar i veckan och det känns ju super roligt när det funkar. Dessvärre, så var idag en sådan dag då inget funkade och det drar verkligen ner mig. På måndag är det triceps / bröst på gymmet. På tisdag är det biceps / rygg på gymmet och sen på onsdag är det simning. Något måste ändras, jag kan förmodligen inte köra några armar alls på varken måndag eller tisdag för idag känndes det som om mina armar var gjorda av bly. Och när armarna känns så, ska jag säga er mina läsare att det inte är lätt att simma. Så det blir till att lägga om schemat och sen pröva, pröva nytt och sen åter igen pröva för att se vad som funkar bäst.

För övrigt tänkte jag göra som så att när mitt gymkort går ut någon gång i mars nere på friskis så tänkte jag helt enekelt fixa ett gymkort i Nykvarn och träna med Filip. Det kommer kännas mycket skönare att åka direkt från skolan till Nykvarn för att gymma, sen ta sig hem och käka / göra läxor. Dessutom är det riktigt trevligt och bra att gymma med Filip för vi peppar och triggar varandra till att pressa oss steget längre. Vilket i sin tur leder till en bättre genomförd träning!

Nu är det dags att sova, inte kul att vara uppe när man sitter och är arg som ett bi för att träningen gick skit, aja nya tag imorgon! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela