sebofsweden

Vägen mot OS

That's what I'm talking about!

Publicerad 2011-08-19 23:50:16 i Mitt år i USA 11/12,

Sisådär ja! Kom precis hem från en lite springrunda, snacka om varmt. Med en hög luftfuktighet och en värme på 40 grader (104 fahrenheit) kan man faktiskt inte springa så långt. Eller ja, i vilket fall så kunde inte jag göra det idag!

Precis när jag kom innanför dörren så börjar det regna, vilken tur att jag kom innanför dörren innan det började!

Skolan var grym idag, vi Seniors fick gå till salen där alla teaterföreställningar äger rum för att lyssna på regler, höra om college och lite sådant. Rektorn pratade på om alla regler och vad som skulle hände det kommande året och sådana saker. Sen så började hon presentera alla nya lärare och det var här jag började få mina små aningar om vad som skulle hända. Jag hade blivit placerad typ i mitten utav alltihopa och när hon som sagt började presentera alla nya så förstod jag vad som skulle ske. När hon var klar så sa hon:

 "Oh, well I have one more thing to tell you before I give the word to Mr. Cash. We have an exchangestudent here from Sweden. Sebastian would you please stand up?"

Haha så det fick jag göra och jag måste erkänna jag blev ganska generad, men det var även en rolig upplevelse. Nu vet definitivt alla Seniors vem jag är!

Från en sak till en annan.

 





Jag fick mitt första A Idag! A för er som inte vet är översatt till MVG. Jag hade 99/100 på kemiprovet och jag är supernöjd!

Så idag har alltså följande hänt:
-Var ute och sprang för första gången i USA
-Min första regndag i South Carolina
-Mitt första A

Självklart har annat hänt, men detta är vad jag kommer på just nu!
För övrigt kommer jag att åka till GSP (Greenville's airport) och hämta upp Tranh ikväll, exited!

För er som inte vet så är det min blivande värdbror från Vietnamn!

That's it for today, time for some homework!

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2011-08-20 09:56:34

"99%, inte helt 100" sjöng godingarna i Talang 2011 ;-)



Vad jag avundas dig. Keep up the good spirit! Världens aktiebörser efterlyser stimulanspaket i USA. Förhoppningsvis upptäcker de snart att det är du.

Postat av: Ma

Publicerad 2011-08-20 13:06:04

Härligt Sebbe! Det är fantastisk roligt att börja morgonen med att läsa dina inlägg. Kram

Postat av: NATALIEGOESAMERICAN

Publicerad 2011-08-20 17:07:22

haha fy fan, jag hade blivit helt knallröd i ansiktet om jag fått lov att ställa mig upp. hoppas inte det händer mig! ;)

Postat av: Madde

Publicerad 2011-08-22 05:40:09

Fixat någon amerikansk mobil än? :)

Och btw, samma sak hände mig i kyrkan idag... Pastorn bah; "Lisa and Brian haas got a new daughter, Madelen from sweden, please stand up Madelen!" Snacka om att jag ville dö...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela