sebofsweden

Vägen mot OS

Snakes in the pool!?

Publicerad 2011-08-22 22:36:15 i Mitt år i USA 11/12,

21 augusti

Snacka om att jag bor i vildmarken! Idag när jag vaknade så var ju Doug och Lo borta, dem hade gått till kyrkan utan att väcka mig. Lite tråkigt tycker jag, det verkade som om det hade varit ganska roligt där enligt Lo!

I vilket fall som helst idag fick jag lära mig en sak, en sak som jag inte trodde jag skulle behöva göra!

Eftersom solen sken och jag inte hade mycket annat att göra än att simma i poolen så tänkte jag att jag kunde simma ett par längder i poolen. Så, jag bytte om och gjorde mig redo för att dyka ner i poolen. Jag sprang ner till poolen och tänkte dyka i, precis när jag skulle hoppa ser jag till min förvåning/skräck att det ligger något i poolen! Jag han stanna så pass mycket att jag inte hoppade utan mera föll ner i poolen, gissa vad som ligger där i? En orm på ungefär 2 fot (ungefär 60cm). Jag tog mig snabbt upp ur vattnet och satte mig nere i en solstol intill poolen för att pusta ut.

Rackaren hade helt enkelt fallit ner i poolen under morgonen och inte kunnat ta sig upp. Den kan ju inte ha legat där speciellt länge eftersom den fortfarande var vid livet trots all klorid.


Ingen idé vad det var för en orm..

När jag väl hade pustat ut och samlat mig ser jag något annat i poolen, denna gång var det en spegelbild. Och detta utav en stor fågel, det var något som tydligen kallas ”red talied hawk ” enligt en granne som också hade noterat att den flög över ”mitt” hus. Jag sprang in för att hämta kameran, men när jag kom ut igen så hade örnen flugit iväg. Tråkigt tyckte jag eftersom den var så stor. Det var riktigt coolt när den cirklade runt huset, hade gärna både filmat och tagit kort på den.

Enligt grannen så var den troligtvis ute efter ormen i poolen som den på något vänster hade sett.

Idag åt jag även för första gången på Taco Bell! Det var ju hur gått som helst! Varför har vi inte det hemma i Sverige för? Det kostar ju ingenting och är supergott!

Har även köpt mitt första amerikanska godis.

Så gott! xD

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2011-08-23 09:05:36

Läskigt med orm men du verkar ju ha tagit det rätt coolt. Spännande att ha djuren så nära trots allt. Fågeln "tar" du nästa gång. Love ma

Postat av: Ma

Publicerad 2011-08-23 09:06:48

PS. Godiset ser suergott ut, speciellt minima:)

Postat av: Christer

Publicerad 2011-08-23 16:17:02

Har precis anlänt till stugan i Norrland. Nu har vi det bäst båda du och jag :)

Appropå din orm, så har jag fått med mig grejer till ett snigelpostbrev. Det du, vänta vid brevlådan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela