sebofsweden

Vägen mot OS

Okej saker går inte alltid så bra

Publicerad 2011-08-14 17:10:00 i Mitt år i USA 11/12,

Jaha, vad hände nu då? Mitt plany bytte terminal utan att jag fick information om det... Jag satt utanför gaten som mitt plan skulle avgå ifrån och stirrade på den där TV:n där det står vilken tid planet skulle avgå. Det stod att det skulle åka till GSP (flygplatsen i Greenvill, South Carolina). När klockan var 30 min efter det att mitt plan skulle lyfta så gick jag fram och frågade varför jag inte ens hade klivit på planet.

"Oh dear, your flight have allready departed. Didn't you got the information that the flight changed Terminal?" Och eftersom jag inte hade fått någon information så sa jag ju som det var och hon bad mig gå till kundtjänsten.

Efter många samtal, både till pappa, till min Area Representive John och även Douglas min värdpappa. Först och främst så fick jag inte tag i Douglas eftersom och detta på grund av att hans mobil var sönder fick jag reda på nu i efterhand. Så jag fick ställa mig i en kö för att försöka boka om mina biljeter eftersom jag hade missat mitt plan. Efter ett tag så berättar kvinnan som skulle boka om mina biljeter att nästa flyg till GSP gick 7am. Dvs runt 16h senare. Och jag berättade att jag inte kunde ta ett sådant sent flyg, jag skulle ju liksom börja skolan den dagen.

I vilket fall som helst så lånade jag deras telefon (eftersom min mobil självklart skulle ladda ut sig, även fast jag hade haft den avstängd) och fick tillslut tag på John och berättade hur allt låg till. Han bad mig kolla om jag kunde ta mig till något annan flygplats i närheten. Detta förmedlade jag till kundtjänsten och hon sa att jag kunde ta mig till Charllei. Det ligger i North Carolina och det är cirka 2 timmars bilresa från vart jag bor nu. Istället för typ 20 minuter som det tar att åka till GSP. I vilket fall som helst så bokade jag biljeterna dit och fick meddelat att Douglas skulle hämta upp mig där.
Mitt flyg, jag säger såhär. Jag höll blicken på den där i 45 minuter

Och ja, väl på flygplatsen i Charllie så hämtade Doug upp mig, men dagen var inte över för det. Det visade sig att mitt bagage inte hade kommit med flyget. Så jag stod där med mitt handbagage och ja, tyckte livet var allt bra konstigt. Men jag var framme och bara det i sig var en lättnad.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2011-08-17 06:28:28

Okej, lät inte så jättebra grabben... Hoppas resten är bra iaf! :)

Postat av: Isa

Publicerad 2011-08-17 22:50:47

fyyy vad jobbigt :o Men du kom ju fram iallafall så det var ju tur :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela