sebofsweden

Vägen mot OS

Inte många dagar kvar nu!

Publicerad 2011-08-31 03:56:03 i Allmänt,

Hejsan igen alla som läser min blogg!

Idag är första gången jag har internet på ja, för länge helt enkelt. Bara så att alla vet, jag lever och jag mår bra! Så, nu har skrivit det också, hah!

Dagen har varit helt okej, alla dagar är super här än så länge. Amerikanare är ju bara för trevliga!

Snacka om att jag ser fram emot helgen, den kommer bli så sjukt bra! Först på fredagen ska jag på en date med en tjej från skolan. Ingen aning om vad vi ska göra, men det kommer väl fram, haha. Hon heter i vilket fall som helst Melinda och är en junior, dvs. hon är ett år yngre än mig. När jag väl vet mer så kommer jag att skriva mera om detta! Kul i vilket fall som helst!

På lördag ska jag TÄVLA för SKOLAN! Förstå, jag Sebastian (Sweden, papa Smurf) Johansson från Sverige ska tävla för Chapman High School, i cross country. Idag fick jag veta något som fick mig att nästan skaka, jag trodde jag skulle tävla mot ungefär 15-50 stycken. Haha, så var inte fallet. Jag ska springa mot ungefär 600 andra!

Så jag + 6 andra från min skola ska tävla för skolan och helt enkelt försöka vinna. Igen aning om vi har någon chans, men jag tänker då inte göra annat än att försöka vinna.

Vi ska springa en sträcka på 3,1 miles (ungefär 5km). Det låter inte så långt, men tro mig. Det är mycket tyngre att springa här pga. luftfuktigheten och värmen. Men, det kommer verkligen bli kul!


Kameran ska med, ska försöka få någon att ta lite bilder! Det vore ju inte så bra om jag sprang omkring med en kamera i handen, då blir det ingen vinst inte! ;)

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2011-08-31 08:31:00

Drink massively some days before. Breathe in, breathe out all the way through and save that extra strength for the final 200 yards. Good luck!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela