sebofsweden

Vägen mot OS

First day in High School!

Publicerad 2011-08-17 04:47:47 i Allmänt,

Sådär ja, nu har jag avklarat första dagen i High-school, snacka om COOLT! Dagen började med att Douglas & jag åkte till skolan och skrev in mig. Medans vi väntade på att det skulle bli min tur så åkte vi iväg och käkade frukost på Mc'Donalds, yupp, I'm in America. Jag tog samma som Doug eftersom jag inte visste vad som fanns, har ju aldrig ätit frukost på Donken. Det visade sig att det var en hamburgare med ost, ägg, korv och bacon. Inte nog med det, brödet var inte bröd.. Det var två pankakor, haha ni läst rätt pankakor som "bröd" till den här konstiga burgaren.

Efter detta åkte vi helt enkelt tillbaka till skolan och jag fick välja klasser, vilka lektioner jag helt enkelt ville ha. Jag blev faktiskt riktigt nöjd!


En sak som faktiskt är väldigt rolig är att alla redan verkar veta vem jag är, haha efter en dag.. Det är trots allt 1500 elever i den!

"Oh are you the exhangestudent from sweden? Waho your handsom! Dose every swedish guy look like you? Please say something in swedish, like you are cute!" Haha, massa sådana saker och det är superroligt!

Har redan lärt känna väldigt många elever i mina kolika klasser och jag fick faktiskt minf första lunchdejt utav en super trevlig (och snygg, haha) tjej som heter Hannah! Hon är en tjej som jag har i min English class och ja.. Jag trivs med henne och alla andra, men speciellt med henne så ja, det kommer bli bra.

Haha jag fick för övrigt göra en sak som jag inte alls var beredd på. Jag fick nämligen ställa mig framme vid katedern och berätta lite om Sverige. Eftersom detta var i English Class så fick jag även översätta. De sa saker på engelska som jag helt enkelt översatte till svenska! Det var faktiskt riktigt kul, tro det eller ej, men vissa visste inte ens att vi pratar svenska i Sverige, haha!

Jag har fått mycket beröm för min engelska och jag tror det var därför folk inte förstod att vi pratade svenska. Helt enkelt för att jag inte har speciellt svårt att göra mig förstådd med engelskan!

För övrigt så är jag SENIOR! Yay!

Jag åker en gul skolbuss till skolan varje dag (helt awsome!), en sak som är ganska konstigt dock är att killar och tjejer inte får sitta brevid varandra i bussen. Detta för att man inte ska ha sex i bussen (haha, helt sjukt ju..)

Ryktet att amerikanska flickor är fula.. Haha, verkar som om det inte alls stämmer med  tjejerna i min skola.

PS. Jag kommer att ta lite bilder i skolan bara så att ni ser hur den ser ut!

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2011-08-17 09:54:17

Very good! Indeed. I'm prod of you son, även om din stavning kunde vara bättre ;-)

Postat av: vagman

Publicerad 2011-08-17 23:57:06

ta kort på tjejerna också! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela