sebofsweden

Vägen mot OS

Måndag den 22:a November 2010

Publicerad 2010-11-22 20:16:00 i Tips,

Idag är det lördag och jag har "ledigt" från träning. På lördagar brukar jag bara ta det lugnt, hitta på något med någon / några polare. Helt enkelt koppla bort träningen för en sekund. Dagen började tidigt med att gå upp runt halv 9 för att äta frukost tillsammans med mina småsystrar. Efter denna gick vi ner och handlade lite godsaker till morgonens bakning! Idag stod "Saras powerbars" på menyn.

Dessa bars ger energi i mängder och är perfekt under lite längre träningspass när du känner att du börjar bli trött och tappa fokus.

Powerbars:
2dl Russin
1dl kokosflingor ( går lika bra med vanligt kokosmjöl, eller vad det nu heter )
1dl solroskärnor
1dl pumpakärnor
2dl havregryn eller müslie
2 äggvitor

Receptet är mycket enkelt gör bara så att ni sätter ungenen på 175 grader, mixar ihop allt i en matberedare tills det blir en lite kladdig smet. Den kommer inte vara super kladig, men tillräckligt för att det ska fastna på händer och skedar. Bred ut smeten på ett bakplåts papper. I receptet står det att man ska göra en fyrkant som är 20x20 cm, men jag tycker inte det spelare så stor roll. In med smeten i ungen i 15 minuter, ta ut och låt svalna sen kan du skära upp i den formen du tycker att dina bars ska vara. Jag personligen tycker dem är goda och hoppas att någon annan också tycker det så att säga, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela