sebofsweden

Vägen mot OS

6:e December 2010

Publicerad 2010-12-06 20:24:00 i Tips,

Vissa dagar ser ut som alla andra och man skaffar sig lätt rutiner. Jag tycker det är ganska skönt att ha rutiner, speciellt när det gäller träning. Men sen så kommer dagar som den här då det blir lite annorlunda än vad man är van vid. Den börjar precis som vanligt med fotbolls träning fram till kvart över två, men sen blir det tokigt. Vid fyra idag så är det ett spelarmöte med fotbollen som beräknas hålla på ett tag, tillräckligt länge för att jag inte ska hinna hem och äta runt halv fem i alla fall. För klockan sex så börjar min simning och då vill jag helst äta innan. Så det blir lite tokigt med mattider just med det här mötet, men allting går att lösa. För mig får det bli som så att jag helt enkelt när jag kommer hem efter den första träningen runt tre får äta en måltid som jag ska hålla mig på ända tills förmodligen strax efter nio.

Eftersom min snälla pappa hade tänkt på det här redan igår när han lagade maten så förberedde han en matlåda som är ännu större än vad jag brukar trycka i mig. Tur att jag har honom. Så den ska jag stå mig på, men kommer även ta med mig någon banan eller två som kommer ätas under själva mötet.

Det som jag precis skrev med matlådor och rester är en väldigt bra grej att fixa om du har träningen dagen efter och kommer få lite stressigt med maten. Det är oftast (vill säga alltid, men nöjer mig med oftast) bättre att äta rester än att till exempel trycka i sig en skål med flingor och några mackor innan träning. Dessutom så går det oftast ungefär lika fort att ta fram och mickra resterna/matlådan som det gör att ta fram mackor och flingorna. Så vad har du att förlora på? Visst du åt samma mat igår, men det är bättre än att du som sagt börjar trycka i dig massa strunt som bara kommer att ge dig en kortvarig mättnad.

                                                       Här är en annan sorts "matlåda" *fniss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela