sebofsweden

Vägen mot OS

31:a December 2010

Publicerad 2010-12-31 20:53:00 i Allmänt,

Ett nytt år med nya möjligheter, prövningar och motgångar.

Gott nytt år på er där ute, nu är det den första januari!

Första januari år 2011, ja det låter inte som något speciellt. Men samtidigt så är det speciellt ändå, är det i år som världen kommer gå under? ;) Hah, nej på skämt på sido detta året kommer att bli mycket speciellt. Jag kommer åka till usa och därmed lämnar jag sverige och alla mina vänner, bekanta och kära för 10 månader. Jag kommer även fast det är långt tid så kommer jag att fira nyår i usa nästa gång. Känns lite konstigt, men samtidigt så längtar jag verkligen!

Om fyra dagar är det exakt en månad sedan jag skadade känt och det gör mig ledsen. Har inte tränat på en månad. Vet inte om jag håller på att bli tokig eller om jag försöker att hitta en lösning på mitt problem. Det finns inget jag förlorar på det så varför inte försöka? Jag har tänkt att bli troende, men inte vilken religon som helst utan detta handlar mera om ett levnadssett. Jag talar nämligen om Buddishmen. Jag har inget att förlora att tro på någon övernaturlig kraft som ska kunna hjälpa mig i vardagen, idrotten och vänskapen.

När jag var nere i Malmö under julen fick jag låna en bok utav min mor som jag är helt fast för. Boken heter "Lycka". I boken berättar Dalai Lama om hur man finner lycka. Eller mera sant, han ger en ledvägar som ska kunna hjälpa. Dalai Lama är den heligaste mannen för buddister och han reser runt och har föreläsningar om livet.

Jag har tre nyårs löften som jag ska klara av.
1. Jag ska se till att inte skada mig detta år så att jag hinner tävla i simningen.
2. Jag ska börja med gymnastik.
3. Efter att ha läst boken Lycka, samt på internet så har jag bestämt mig för att till att börja med år 2011 ska jag inte ha sexuellt umgänge med någon. Enligt buddister är det bara en tillfällig lycka och njutning, som försvinner. Jag ska istället söka annat som kommer att hålla i sig i längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela