sebofsweden

Vägen mot OS

15:e December 2010

Publicerad 2010-12-15 20:38:00 i Min träning,

     

Imorse när jag satt och åt frukost kom jag att tänka på en sak. Förutom att jag ville "piffa" upp min gröt lite eftersom jag har ätit det rätt länge nu. Jag prövade att hälla i lite vaniljsocker. Fy fasen va gott det blev! Tänker imorgon pröva med kanel och sen i övermorgon blir det väl något annat. Ska helt enkelt pröva mig fram vad jag tycker passar bäst. Så tycker du att din havregrynsgröt börjar bli lite tråkig? Pröva tillsätt ungefär en tsk vaniljsocker. Det blir yummy!

Men men, det var inte det som jag satt och tänkte på. Jag är något som jag själv kommit på, eller det är iallafall vad jag tror. Jag påstår mig själv vara en kroppsperfektionist. Med detta menar jag att jag hela tiden strävar efter att få en perfekt kropp, både för fysik och utseende. Jag fullständigt avgudar bodybuilders, tycker det är bland det häftigaste som finns. Att vara så extremt diciplinerad med kost, träning och ja alltihopa är något som får mig på fall så att säga. Men just nu så håller jag ju på att träna simning och det tycker ju jag är roligt. Vad ska jag välja? Hm, det satt jag och tänkte på och sen kom jag på lösningen! Varför inte pröva båda två? Det har jag aldrig läst eller hört talats om att någon person har kombinerat dessa två. Visst det blir svårt, men jag tänkte såhär.

Utav simningen får jag ju allsidig träning, men mest fokus på RYGG & AXLAR samt MAGE. En simmares rygg och axlar tycker jag är skitsnygga!
Och om jag då med "bodybuildingen" skulle fokusera på resten. Dvs, armar, ben, bröst, nacke ja typ de. Så varför inte? När jag väl börjar tävla i simningen vill jag ju tävla korta disstanser så som 50m fri, 50m fjäril och som högst upp på 100m. Då krävs det mycket explosiva muskler och lite mindre uthålliga. Så.. till själva grejen.. Jag vill inte tävla i bodybuilding, men jag vill tänka som en, men samtidigt kunna tävla i simning. Jag tycker det är genialt, svårt med just eftersom jag inte hört någon annan nämna det så kanske det är något roligt att pröva. Som jag skrivit innan. Man måste träna som ingen annan för att kunna uppnå de bästa resultaten och sticka ut ur mängden. Får se när jag börjar med det, men kanske någon gång efter Jul kanske kan ha 1 januari som ett startskott?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-04 21:33:30

Jag är med i en fototävling och undrar om du har lust att rösta på mig TRE gånger, det är bara att klicka på länken här under och rösta på Malin Lydin (högtst upp i högra hörnet)

https://www.facebook.com/pages/ExtraFilmse/113793168667900?sk=app_113146735428789&ref=nf



Det är jätte jämnt mellan mig och tvåan och därför behöver jag fler röster!! Tack :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-04 21:44:00

onsdagar är väl för sega .. ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela