sebofsweden

Vägen mot OS

10:e December 2010

Publicerad 2010-12-10 20:29:00 i Tips,

Som rubriken lyder så blev det lite sent med maten och tack vare detta så blir det ingen träning för mig. Känner att när jag precis ätit klart efterätten och tittar på klockan och där ser till min förskräckelse att det bara är 30 min kvar tills jag ska ligga i polen att det känns ganska hopplöst. Jaja, det finns inte så mycket jag kan göra åt det, dålig tidsplanerning utav mig.
Kvällens meny stod jag för och det vart riktigt gott. Tyvärr så var det så att recepten jag gick efter visade sig vara lite mera än vad jag tänkte. När det står 4 personer antog jag att det var 4 normalätande personer och inte 4 stycken Sebastian Johansson. Jag blev riktigt mätt och mina stakars småsystrar måste ha blivit ännu mättare, men jag fick iallafall god respons utav familjen så jag är nöjd.
Till förätt vart det en klassisk grön ärtsoppa. Vatten, matlagnings grädde, lök och buljong. Inga svårigheter här inte. Dessvärre är det ju svårt att fotografera inomhus, med ett värdelöst ljus. Samtidigt som man ska försöka få en väldigt god ärtspooa att inte se ut som spya. Den smakade mycket bättre än vad den ser ut här på bilden, det kan jag lova.
Till varmrätt blev det en liten specialare till lasange. Nämligen med spenat och keso röra istället för den där vanliga såsen. Den blev riktigt god och som jag sa till min familj. "Den här lasangen är förmodligen den nyttigaste lasangen ni kommer att äta." Den är väldigt proteinrik och fettsnål, ett bra allternativ ifall du är ute efter just det.
Åter igen, ljuset gör så att maten ser äcklig ut. Måste hitta något ställe där jag faktiskt kan ta bilder så att det ser gott ut. Detta vart iallafall resultatet. Precis som med soppan säger jag att den är godare än vad den ser ut att vara. Och förstå att hela den där skulle vara till 4 personer. Hah, my ass det är säkert till typ minst 6 stycken.

Efter detta och när magen sa att den inte ville ha mera så var det iallafall dags för efterrätt. Jag hade gjort god sorbet. Bär, lite honug och lime. Mhm! Den vart verkligen god, är riktigt nöjd! Dessutom så var det ett väldigt bra tag sedan jag åt något "glassliknande" så det var lite nytt för mig också. Jag skulle ge den här glassen 8-9/10 så god var den!
3 utav 3 bilder som blir för kassa. Usch och fy, men här har ni iallafall en väldigt god "hälsoglass"!
Imorgon är det för övrigt idrott som gäller hela dagen i skolan. Bara massor utav dans och sen så är det dags för basket match under lunchen, satan va taggad jag är! Det är väldigt roligt att köra basketmatch på Vacksta, där har vi riktigt trevligt folk samt ett mycket högt tempo som gör det hela süper! Bara att komma dit någon gång under lunchrasten så får du vara med och spela!

Kommentarer

Postat av: pompom

Publicerad 2011-06-20 16:45:17

shiiiiit du är ju jätteduktig på mat och grejer! Helt sjukt ju, du måste ge mig receptet på sorbén!!!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela