sebofsweden

Vägen mot OS

Idag var en bra dag

Publicerad 2013-04-24 22:09:59 i Allmänt,

 
I min klass har vi något som vi kallar för studentutmaningar. Detta är ett gäng utvalda utmaningar som alla kan göra. Man tävlar för sin klass och priset för den klass som har samlat ihop mest poäng är att den klassen får springa ut först på den stora dagen då vi tar studenten!
 
Varje klass kan göra varje umaning en gång och varje utmaning har blivit rankat med ett visst antal poäng. En utav utmaningarna är att cykla till och från skolan, som ni kanske förstår så var det jag som tog på mig den utmaningen för annars hade jag förmodligen inte skrivit om det. Jag bor lite drygt 1 mil ifrån skolan så det låter inte speciellt jobbigt och långt, men det svåra är inte distansen att cykla utan snarare vägen dit. Det finns många backar och även långa raksträckor, båda har sin för och nackdelar. Något som jag hade otroligt jobbigt med idag var just dem raka sträckorna när det blåser som bara den och det känns som man nästan står still. Jag filmade bitar utav resan (måste ha mer än cykeln som bevis för att det ska räknas) och det är mycket möjligt att det kommer upp här lite senare. 
 
Något annat som är riktigt roligt var att jag var nere på tatuerings studion och kollade om Calle (han som ska tatuera mig) var klar med ritningarna för min. När jag kom in dit så satt han och ritade på den och den var nästan klar. Jag fick en sådan härlig och väldigt lycklig känsla i hela kroppen och jag insåg att det nu var nära. För övrigt så är det så att denna tatuering är min andra och ska göras nu på måndag den 29/04. Jag är sådär härligt pirrig och bara längtar till att få lägga mig på bänken och känna att det hela börjar, för då vet jag att det inte är
länge kvar tills den är klar.  
 
Nu på måndag kommer ni att få se bilder på båda mina tatueringa men tills dess får det bli två bilder från dagens och gårdagens första träningspass på gymmet
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela