sebofsweden

Vägen mot OS

Okej, saker är inte alltid så lätta

Publicerad 2011-09-28 00:40:13 i Mitt år i USA 11/12,

Hejsan alla där på andra sidan skärmen! Jag kom precis hem från träningen och är precis som vanligt helt slut, men är inte det så det  ska vara?
Dagarna flyter på precis som det brukar och ska göra, jag ÄLSKAR Chapman. Är otroligt glad att jag valde att spendera detta år här borta. Självklart saknar jag mina vänner där hemma, tänker på er varje dag och hoppas på att ni har det lika bra som jag har det.
Jag har snart varit här i 6 veckor drygt och det har redan börjat snurra i huvudet. Jag vet inte riktigt längre vad jag vill. På grund av min tid här i staterna så har jag fått "myror i skallen". Med detta menar jag att jag som sagt inte riktigt vet vad jag vill göra. Sedan en tid tillbaka har jag velat flytta till New Zeeland och börja på en kiropraktor skola där. Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad jag vill göra längre. Jag har blivit så förälskad i USA, kanske lite för mycket. Eller kan man verkligen älska något för mycket? Vad vet jag, jag är bara 18 än så länge och har många år framför mig. Eller ja, ett par år i alla fall innan det är dags för College.
Hawaii..
Tintin, jag har faktiskt funderat på att bosätta mig i Hawaii under en tid i mitt liv. Vem vet kanske blir vi grannar? Det vore väl trevligt! Vet att Hawaii är ditt ställe, men tack vare en viss EIRA så har jag fått upp ögonen för det! Eetta är dock bara tankar än så länge!
Men det är inte bara framtiden som har svåra beslut. Även nuet har sina svårigheter. Jag har ju börjat spela am.fotboll för skolan. För er som följt min blogg under en lite längre tid så har ni förhoppningsvis och förmodligen snappat upp att jag även tävlar i Cross Country. Det går ovanligt bra för Chapman detta året i löpningen och vi har många tävlingar framför oss där vi är rankade som favoriter. Här kommer dock mitt lilla problem. Min cross countrycoach vill att jag ska fortsätta träna med dem så jag inte förlorar min förmåga att löpa. Visst jag springer i fotbollen, men inte på samma sätt och min CCcoach är rädd att jag ska bli långsamare. Eftersom jag är bland de 5 bästa löparna så är det inget han vill riskera.

Jag kan dock inte springa med dem för gör jag det så missar jag fotbollen och då kommer jag inte kunna spela matcher. För övrigt så vet jag inte när jag spelar min första match, snart hoppas jag. Så hallå? Springa mera och förlora chanserna att spela match, men ökar möjligheten till att springa statefinals (och få en ring som bara vinnaren får..dvs väldigt unik!) Eller strunta i att springa och därmed minska chanserna till statefinals (och därmed utsätta ccteamet för att inte komma dit.. Chapman har för övrigt aldrig tävlat i en så stor tävling..). Men däremot öka chanserna för att få spela fotbollsmatcher.

Auckland, inte speciellt illa..


City of sails..

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2011-09-28 10:25:35

Härliga Hawaii! Självklart ska du dit om du vill det. Doris och Peter har vänner som precis har flyttat dit också. Det går bra för dig Sebbe, det rullar på och du sliter i spåren, i skolan och med fotbollen. Du ska känna efter vad du vill och klarar av. Ibland Måste man välja om det inte går ihop. Det är alltid jobbigt när man inte vet och det poppar upp tusen frågor som far hit och dit. När man sedan har bestämt sig och tar beslutet känns det oftast rätt bra även om det inte gör det direkt. Då är det samvete och annat som kan spöka. Men efter ett tag andas man lugnare och livet, ja det går vidare. Må nu bäst och som alltid finns du i våra tankar.



Love Ma

Postat av: Tintin

Publicerad 2011-09-28 15:44:52

Hawaii är bra! Som sagt det skulle vara kul om vi blev grannar :) Då skulle du få smaka på mina hemmagjorda ananassmoothies!! /Din syster Tintin :)

Ha det bra!

Postat av: Vagman

Publicerad 2011-10-01 10:45:27

Lösningen är ju ganska enkelt. be din X-countrytränare skriva ett träningsschema som du kan köra själv :)Med din självdisciplin så borde han inte vara speciellt orolig för att du inte skulle utföra det

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela