sebofsweden

Vägen mot OS

Amerikanare är galna.

Publicerad 2011-09-09 02:27:02 i Mitt år i USA 11/12,

Hejsan!

Ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat någonting nu de senaste dagarna. Anledningen är något som alla skolelever har då och då, nämligen läxor. Jag satt och räknade lite på hur mycket läxor jag igentligen har. Jag kom fram till att jag har, i två utav fyra ämnen. Ungefär 400 Quizfrågor i veckan, dvs 1600 Quizfrågor i månaden!
Såhär mycket läxor har jag aldrig haft förut och det jobbigaste är att här i USA så funkar det såhär:

Du får läxan och den ska vara klar tills dagen efter, så har ALLA mina läxor varit. Så planering är inget att tala om, det är helt enkelt bara att göra. Dock så är det inte alltid så roligt att göra, som igår till exempel. Jag skulle till kyrkan med ett gäng kompisar, men jag fick för mycket läxor under den dagen så jag kunde inte lämna huset. Ibland blir det helt enkelt för mycket, jag vet att mitt år här inte räknas det minsta. Bara jag klarar kurserna så är det ok enligt Explorius. Detta är dock inget för mig, jag har A i alla mina kurser just nu och jag tänker fortsätta med det. Jag tänker helt enkelt ta examen med enbart A i betyg, average 5.0 eller vad det nu blir!
Nu till något helt annat!
Imorgon har vi Senior Pictures för skolans yearbook. Så imorgon gäller det att fixa sig och göra sig extra snygg! Enligt vad jag hört så tar eleverna i min skola det väldigt seriöst, ALLA kommer tydligen att verkligen göra sitt yttersta för att vara så snygg som möjligt, snacka om kul!
Något som är mindre kul, eller i alla fall konstigt.
Någon som sett filmen "Social network"?? Filmen har en slogan
"You don't get to 500 million friends without making a few enemies"

Om man säger såhär, jag är i den situationen. Kommer ni ihåg att jag skrev att jag hade "flirtat" med en tjej och hennes pojkvän hade blivit förbannad på mig? Den gången flirtade jag inte. Nu under veckan så har jag tagit reda på vilka som har pojkvän och vilka som är singlar, bara som en liten säkerhetsåtgärd. 

Idag under lunchen så kom det fram en kille till vårat bord och började snacka om att jag stötte på hans tjej. När jag svarade honom att jag inte hade den blekaste aning om vad han pratade om så blev han först arg och började liksom säga massa saker att jag skulle hålla mig borta från hans tjej. Jag frågade honom vem som var hans tjej så att jag helt enkelet kunder göra som han bad mig att göra. Då kom en tjej som heter Kora fram och drog killen i armen. Kora är en tjej i mitt X-Country team och det var tydligen tjejen som han pratade om.

Kora hade berättat om mig för hennes kille. Inte att jag hade flirtat med henne eller så utan hon hade helt enkelt berättat för honom att det var en snygg kille i hennes X-Country team från Sverige som var hur trevlig som helst. Och dessa ord hade fått pojkvännen att gå i taket. I vilket fall som helst så kom hon fram och bad om ursäkt för att hennes pojkvän hade hotat mig.
Jag berättade för henne att det var lugnt, detta är amerika och jag får helt enkelt passa mig för vem jag pratar med och hur jag pratar med den personen.
Senare på dagen fick jag reda på att killen hade blivit så arg att han till sina polare att han skulle "Beat the hell out of him!" men att mitt rykte hade stoppat honom. Rykten sprids fort här ska jag berätta för er och ryktet att jag tränade kampsport hemma i Sverige är inget undantag. Så, mitt Kung Fu rykte "räddade" mig från min första fight. Haha, jag säger då det.. Amerikanare är galna! ^^
Don't mess with marshal arts!

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2011-09-09 08:27:03

UNDERBART! Nu börjar det hända grejer ;-)

Väl hanterat Sebbe. Dags låta alla få veta att coachen för Wrestling-teamet vill du ska börja hos dem. Tids nog lär du åka på en propp, men gör vad du kan för att det ska bli kontrollerat när det väl händer.

"Straight A:s" är även det rätt ambition. Det kan du definitivt använda till din fördel vid kommande jobb- och skolansökningar. I Sverige och abroad.

Postat av: Ma

Publicerad 2011-09-09 17:10:59

Härligt Sebbe och jag håller med pappa vad gäller ev propp. Håll koll på vilka som är ihop så gott det går. Onödigt att åka på stryk för att man flirtar lite med en tjej. Du verkar må som en prins och det är det viktigaste. Super med dina betyg ja hela din inställning.

Love Ma

PS Vet åtminstone en som Inte skulle säga nej till en jordnöts/jelly macka;)

Postat av: Sweden

Publicerad 2011-09-10 06:28:21

Ja jag kommer säkert åka på en propp, men någon gång i livet ska man väl göra det också! Den som lever får se! /Sebastian

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela