sebofsweden

Vägen mot OS

Alright

Publicerad 2011-09-25 03:50:40 i Mitt år i USA 11/12,

Hejsan igen! Tiden flyger förbi här borta så jag glömmer helt enkelt bort att blogga. Dock kommer jag inte sluta för ska jag vara helt ärlig tycker jag det är roligt att blogga. Det är skönt att skriva av sig och berätta lite om vad som händer för mig här borta på andra sidan!

Vilket fall som helst. Jag har glömmt att berätta det, men gissa vad? JAG HAR BÖRJAT SPELA FOTBOLL! Jadå, ni läste rätt! Jag valde att börja spela och nu gör jag det, snacka om att jag är glad att jag valde att börja! Och jag är väldigt tacksam att coachen lät mig börja även fast halva säsongen har passerat. För att berätta lite mera om fotbollen så kan jag berätta att jag spelar Saftey. Kort och gott, killen som står längst bak och är mer eller mindre sista hindret. 
Jag spelar som ett utav "S:en"
Idag hade jag även ytterligare än tävling i x-country. Det gick helt okej, dock så var själva banan helt galet jobbig. Det var uppbyggd på ett sätt där du hade väldigt långa och branta downhills och vi vet alla vad som kommer efter en nedförsbacke.. Japp, ni gissade rätt, grova uppförsbackar. Det regnade under natten så det var ganska lerigt och detta gjorde löpningen lite intressant..

Under själva loppet så var det många som föll. När vi hade ungefär 1km kvar så föll killen framför mig. Eftersom jag är som jag är så stannade jag för att hjälpa honom för han låg och skrek, han hade gjort illa sig ganska illa. Som jag förstod det så hade han halkat och dragit ut något i benet. Dock så var jag den enda som stannade så jag förlorade ett par placeringar på detta. Dock så brydde jag mig inte, jag ville försäkra mig om att killen mådde bra. På grund av detta så hade jag idag min sämsta placering och tid, och tyvärr så kom vi "bara" två eftersom min placering inte var som den brukade. Men enligt mig så var det viktigare att killen var ok än att vi vann.

Nu till något helt annat, idag upplevde jag något utav det värsta jag varit med om. Ta den med en nya salt, men killar ni vet vad jag pratar om när jag säger en pungspark, det gör ont, riktigt ont. Men det jag var med om tar nog priset..
Idag blev jag nämligen biten utav en eldmyra, dessa små kryp lever verkligen upp till sitt namn, jag har aldrig varit med om något värre haha. Här har ni en bild på fulingen. Inte den som bet mig för den mosade jag, men såhär såg han ut..

Tills nästa gång!

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2011-09-25 10:30:03

Nöp den dig i pungen!?

Hörde från annat håll att killen du stannade och hjälpte är brorson till Bill Gates. Windows-kungen lär ha blivit så rörd av din omtanke att han just nu filar på ett stipendium som garanterar dig do-what-you-want-in-the-states-for-the-rest-of-your-life. Vi får väl hälsa på dig där helt enkelt...

Postat av: Tintin

Publicerad 2011-09-25 11:15:16

Vad snällt att du hjälpte honom,jag håller med dig om att det är viktigare att han var okey än att det är att vinna. Ha det bra!! /din syster Tintin

Postat av: Ma

Publicerad 2011-09-25 12:24:31

Återigen visar du vem du är. En fantastisk person med stort hjärta och ett förnuft som säger mer än tusen ord. Att myran bet dig var ju, förlåt, lite roligt. Hellre biten av en eldmyra än en vanlig pissmyra;) Love ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela