sebofsweden

Vägen mot OS

5:e september

Publicerad 2011-09-05 02:02:00 i Mitt år i USA 11/12,

 

Nu har våra gäster lämnat huset och allt blev helt plötsligt väldigt lugnt igen.  Det är sådär skönt lugnt, det enda ljudet jag hör är vattnet från när Lo duschar och hur regnet smattrar mot mitt fönster. Ja då, tro det eller ej, men det regnar här i söder också. Fast det gör mig just nu verkligen ingenting.

Gårdagen var en rolig dag! Som jag skrev så var jag i kyrkan, men vad jag inte skrev var om vad som hände efter kyrkan, mera mot kvällen.  Planerna såg ut som följande, jag, Cox, Keith, Justin och Dalton skulle hänga hos en utav Cox och ha en riktig grabbkväll. Det kan man ju verkligen säga att det var!

Kvällen började med att jag blev upplockad runt 7 tiden utav Cox, Doug var inte hemma så jag skrev honom en fin liten lapp om vart jag var och hur det hela låg till. Vi tog oss över till hans och jag han knappt komma in genom dörren innan vi stack ut igen! Den här gången med en baseballhandske, en baseball och ett slagträ, nu skulle amerikanarna helt enkelt lära mig spela!

Vi kastade lite, slog lite och det gick faktiskt riktigt bra, jag är stolt över mig själv! Dock så slog vi ju inga hårda slag eftersom vi var i ett villaområde. Cox är skolans startpitcher (killen som kastar bollen) och han visade hur allt skulle gå till, han är en sådan här kille som började spela baseball när han var 3 och spelar fortfarande nu när han är 17, med andra ord, han kan sin sak. Efter att vi kastat ett tag så sa han med ett leende på läpparna:

” Hey Sweden, you can surely throw a ball, maybe you will be one of our pitchers, we could use an arm like yours!”

Tycker det var ganska roligt att de var så imponerade utav mina baseballskills, vem vet, kanske blir jag nya stjärnan i Chapman? Haha det vore ju något.

Kvällen fortsatte med att vi stack iväg och köpte pizza och dricka. Det var en rolig kväll med massa skratt, Xboxtunering med Madden 12 (am.fotbollspel) driva omkring inne i staden, träffa folk, dra vidare och bara ha det riktigt bra!

Jag fick även pröva något amerikanskt, och jag säger såhär. Jag har hittat min nya kärlek! Peanutbutter & Jelly sandwich!  Alltså det varken ser eller låter gott, men snacka om att det är himmelskt!

Recept:

Två skivor vitt bröd.

Jordnötssmör

Jordgubbssylt.

Såhär gör du: Ta en brödskiva, bre på sylten och jordnötssmöret, ta den andra brödskivan och placera den ovanpå. Smaka och njut!

Så till alla er där hemma, pröva det, ni kommer inte bli besvikna!

Vi somnade inte fören runt fem på morgonen efter att ha legat och pratat och skrattat i ungefär två timmar. Jag skulle upp runt 9 för att ta mig hem och förbereda mig inför kommandegäster. Om man säger såhär, jag kunde ha fått en mysigare väckning än vad jag fick. Cox har en enorm hund, en Gran Danouan, i vilket fall som helst så är den stor som en häst. Dalton vaknade och gick ut ur rummet, han lämnade dörren öppen om det var med flit eller ej lär jag aldrig få veta. I vilket fall som helst så kommer den här enorma hunden inrusande i rummet och ställer sig och slickar mig i ansiktet! Hundens tunga är väl ungefär en halvmeter, nej men lång och klibbig. Så jag vaknar och ser det enorma huvudet och skriker till, haha väcker hela huset och det var ju lite småpinsamt.

Det var kul och det var ju även min första amerikanska övernattning. Så då kan vi ju bocka av även det från listan på ”saker att göra innan jag dör”. Inte för att jag har en sådan lista, men om jag hade en så skulle jag kunnat göra det!

Tills nästa gång!

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2011-09-09 03:58:43

Haha "det regnar faktist här i söder också",det har regnat en gång sen jag kom hit :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela