sebofsweden

Vägen mot OS

21-09-2011

Publicerad 2011-09-21 22:47:05 i Mitt år i USA 11/12,

Alright, här har jag inte varit på ett tag. Vårat internet spökar, det funkar när det känner för det, men detta har jag ju redan berättat för er så ni är väl inte förvånade längre!
Okej, vad har hänt? Jag har deltagit i ännu en tävling. Denna gång på en skola som kallas Blueridge, en ganska stor skola, dock vet jag inte hur många elever skolan har. Jag kom in på plats nummer 11 utav ungefär 170-180. Är inte jätte nöjd, men laget gick segrande ut ur tävling och det var ju skönt! Dock så är det snart dags att lägga upp cross countryskorna på hyllan. För jag ska nämligen börja i fotbollslaget!
Tjejernas tävling!
Jadå, ni läste rätt. Jag ska börja spela för Chapman High schools fotbollslag och jag är så sugen så att jag nästan spricker. Har min första träning imorgon och förhoppningsvis (om allt går som det ska) så kommer jag spela min första match redan nästa vecka! Och som grädde på moset så kan jag meddela att den matchen är en hemma match! Så med andra ord, så ser det ut som att jag spelar min första am.fotbollsmatch i U.S på hemmaplan! Haha, I'm so exited!
Last game, Lo och Luke ^^
Ni vet kanske att jag skrev ett inlägg om min flickvän? I vilket fall som helst så är hon inte min flickvän längre. Efter ett par timmars snack med Eira så kom jag fram till att det inte skulle funka mellan mig och Melinda. Alltså, det var inte Eira som övertalade mig eller så, men det var helt enkelt när jag berättade för henne hur det hela låg till som jag insåg att det inte alls kommer funka!
Såhär gick det till på ett ungefär:
Både jag och Mel tar oss till skolan med samma buss. Så, i måndags så berättade jag för henne på bussen att jag hade något viktigt att berätta för henne. Det verkade som om hon inte alls förstod vad som stod på så hon tog det lugnt. När vi väl kom fram till skolan så bad jag henne vänta tills alla andra hade gått och sen så berättade jag helt enkelt för henne hur det hela låg till.
Jag berättade att jag inte alls uppskattade att hon höll mig fången. För det var i princip det hon gjorde. Jag fick inte prata med andra tjejer, gjorde jag det så blev hon sur och ledsen för att hon ansåg att jag stötte på tjejen jag pratade med. Om jag gick med en annan tjej mellan mina lektioner och pratade precis som vanligt folk så skulle Mel nödvändigtvis tränga sig mellan mig och tjejen. Inte gå vid min andra axel, utan pressa sig in på den "upptagna" axeln och på detta sätt få bort den andra tjejen. 

Hon är söt och trevlig, men så fort det är en annan tjej i närheten av mig så blir hon som ett monster, haha både roligt och ledsamt. I vilket fall som helst så är det slut mellan oss två nu för att jag helt enkelt inte klarade av det. Men nu kan jag i vilket fall säga att jag "dateade" en amerikansk tjej! ;)
Måste bara berätta en annan sak. Jag har inte sett solen på tre dagar! Och inte nog med det, idag så regnade det! Usch är allt jag kan säga om regn, ingen uppskattar regn och speciellt inte jag..
Dagens planer:
* Prata med Doug om New year, jag har nämligen andra planer.
* Kasta baseball med Lo (som förövrigt har världens mest underbara flickvän och jag ska visa er varför i något annat inlägg)
*LÄXOR...
*Kyrkan
Japp det var allt jag kom på för tillfället!

Kommentarer

Postat av: Alma

Publicerad 2011-09-22 08:12:33

Hej, har en liten fråga. Var det inte så att du och Lo kanske skulle vara tvungna att byta värdfamilj? Eftersom Doug trodde att han bara skulle ha er där ett kort tag, hade svårt ekonomiskt och sen var det väl något annat också, som du inte skrev i bloggen? Undrar bara hur det blir med det, eller ni kanske trivs bra tillsammans nu och det fixat sig med pengar? Förstår förresten att det inte funkade med Melinda, det går inte att vara så avundsjuk/svartsjuk på alla andra tjejer... Tack för en superbra blogg!

Postat av: Ma

Publicerad 2011-09-22 09:45:03

Skönt att "du är tillbaka". Det är ju min morgonritual, kaffe och sebofsweden;) En bra start på dagen. Förstår att du har varit sugen på att börja spela fotboll och det är väl bara podi igen:) Superbra sprunget hjärtat och du är en fighter uti fingerspetsarna, modig och ödmjuk. Love ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela