sebofsweden

Vägen mot OS

Wierd..

Publicerad 2011-10-19 03:45:09 i Mitt år i USA 11/12,

Hejsan! Jag vill börja det här blogginlägget med att fråga, varför stjäl man någon annans skor? Det har nämligen hänt mig, någon i skolan har stulit mina Nikeskor och det är ju inte så uppskattat, jag lämnade dem i omklädningsrummet bland alla andras grejer (har gjort det här varje dag eftersom vi förväntas att göra det) och när jag kom tillbaka så var mina skor borta. Tycker bara att det är lite konstigt liksom, det är ju inte så att personen som stal skorna kan springa omkring med dem i skolan.. Jaja, det finns inte så mycket mera att göra.
vad mera har hänt? Oh ja, jag har ÄNTLIGEN fyllt på min mobil. Doug förhalade det i ungefär 2 två veckor, men tillslut så lyckades jag få honom att skjutsa iväg mig för att fylla på den, Sebastian 1, Douglas 0.
Har haft 2 meets, ett idag och ett i onsdags. Vi vann båda två, men dagens meet var det min tur att vinna! Yupp ni hörde rätt, jag vann! Även fast jag inte hade min bästa tid så är jag fortfarande nöjd och min coach sken av glädje, den enda gången jag ser honom glad är när någon gör något bra. Dagens tid var 18 min och 35 sek så det var inte dåligt, men långsamre än mitt PR. Om jag förstår det hela rätt så har vi 3 meets kvar, detta inkluderar även state finals som vi kommer kvalificera oss till. Chapman har aldrig haft ett så bra X-country team som vi har iår och det känns ju bra! Dock så har vi fått reda på tiderna som "behövs" för att vinna.
Laget måste ha ett genomsnitt på 17 minuter och 44 sekunder, Förstår ni hur snabbt det är!? Det är ett par sekunder snabbare än vad jag har sprungit som snabbast och nu behöver vi det som average, dock så litar jag inte på dessa tider. Visst tror jag att det är någonstans där i närheten, men att ha 5 killar i laget som springer i genomsnitt under 18 minuter, låter lite för snabbt..
The team!
VET NI VAD!? IDAG FICK JAG VETA ATT JAG BLIVIT SCOUTAD!!!!!!!!!
Min coach berättade att cross country coachen från Furman Univercity hade fått upp ögonen för mig och blivit intresserad. Enligt honom så är det för att jag bara har blivit bättre och bättre och när han fick höra att detta var mitt första år som terränglöpare så ringde han tydligen till våran skola och berättade hur det låg till!
Furman
Furman

Även fast jag inte är det minsta intresserad av att gå på college här i South Carolina så tycker jag ändå att det var häftigt!
Vad är mina framtidsplaner då? 

Ja mina vänner såhär ligger det till just nu, jag kanske ändrar mig, men just nu känns detta som det absolut ultimata! 

Jag har velat bli kiropraktor nu för ett tag och hittade ett universitet på Nya Zeland. Allt verkade hur bra som helst och jag kände att det där var mitt ändå mål, det var dit jag ville. Dock så har det ändrats. Jag har pratat en hel del med Eira, som för övrigt har en helt underbar blogg som ni borde följa. http://honeyandmoon.blogg.se/ <--
Och hon berättade om Hawaii Pacific Univercity, det är ett universitet med ungefär 8000 elever och ligger
på ön Honolulu.
Att studera på Hawaii, att leva där som en 22åring.. låter inte det underbart? I vilket fall som helst så blev jag intresserad.
Efter att jag pratat med min guidance på skolan om vad jag ville bli och att jag var intresserad av att studera på Hawaii så berättade hon att det fanns ett program på skolan som kallades Pre-Chiropractic. Det är en likadan utbildning som du får på en kiropraktorskola bara det att i det här fallet skulle jag gå på två skolor. Det ser ut som det funkar som följande. 3 år på Hawaii där jag lär mig grunderna, precis samma sak som jag nämnde om en "kiropraktor skola" när jag väl har gått 3 år på Hawaii så fortsätter min utbildning i yttligare 3 år fast nu uppe i Los Angeles, låter inte det häftigt!? Så just nu ltar det mycket starkt åt att studera på Hawaii och sen LA!
Det kostar en del och Hawaii är rankat som en utav det dyraste ställerna att leva på, men pengar ska inte få vara anledningen till att jag inte fullföljer min nuvarande dröm!

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2011-10-19 08:30:57

Verkligen häftigt med scoutandet:) Och dina funderingar kring Hawaii och LA är ju inte heller så dumma. Kanske Doug har halat på att låta dig fylla på mobilen av en viss anledning;))

Love Ma



PS Elliot pratar gärna och mycket i skolan om dig och dina äventyr. Han är stolt över dig:)

Postat av: Ma

Publicerad 2011-10-19 08:39:59

Ta ett foto på dina bara fötter och sätt upp på anslagstavlan.

"Who walks in my NIKE now?" eller "Don´t walk in another mans NIKE who knows were they migt take you" eller "My NIKE were made for My dreams, not yours, buy your own"



Ja eller något sådant;) Sorry for felstavningar eller annat

Postat av: Christer

Publicerad 2011-10-19 08:45:44

Sköna kommentarer morsan. Indeed!

Stort GRATTIS till scoutandet, det där var dessutom kanske bara början.

Hawaii och L.A, well vad är det man säger... the beach is the limit!

Postat av: Ma

Publicerad 2011-10-19 08:56:50

En sista bara:

"Like to share, but not my NIKE"



Love and kiss Ma

Postat av: Tintin

Publicerad 2011-10-19 09:32:04

Häftigt! Vi båda kommer nog dit någon gång! Viljan kan vara stark.



/Din syster Tintin

Postat av: Madde

Publicerad 2011-10-21 01:51:13

Haha grattis till scountandet! :D Låter suuuper ju! Och hawaii pch LA låter också riktit grymt ;) Och skolan på Hawaii har ett gryyyymt cheerlag förresten ;)



Brooks Institute of Photography i Santa Barbara, Cali har ringt mig 2 ggr, ooch mejlat mig typ 4 ggr förresten, dom vill att ajg ska gå där! :D Riktigt sugen på det ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela