sebofsweden

Vägen mot OS

NU har jag gjort något oväntat!

Publicerad 2011-11-03 00:59:11 i Mitt år i USA 11/12,

Såhär ligger det till, jag har gjort så mycket saker och haft så roligt på senaste tiden att jag inte har haft tid, ork, internet eller lust att blogga. Detta ber jag om ursäkt för, men jag känner samtidigt att det är viktigt att stå med båda fötterna här på andra sidan så jag hinner med så mycket som möjligt medans jag är här!

I svenskaskola så har man som ett senior projket och mitt handlade om att spela basket i USA. Vi hade tryouts i måndags, jag är riktigt nöjd med min insatts, även fast jag var lite rostig så gick det vägen. Men jag måste berätta en sak först. Min coach berättade att han skulle plocka ut 24 spelare till laget, men att 16 utav dem redan var valda. När jag frågade vilka det var så berättade han att ingen av dessa 16 spelare var där.  Detta gjorde mig lite frustrerad, detta var ju inte rättvist någonstans.
Dagen efter (idag) så fick jag reda på att jag hade kommit in i laget. Såfort jag fick reda på det så letade jag upp basketcoachen och berättade att jag inte ville spela för honom eftersom det inte var rättvist. 

Såhär kommer det, JAG SKA BÖRJA BROTTAS ISTÄLLET! Det är något som jag aldrig gjort förut, men en sak som är riktigt roligt är att jag börjar brottas nästa vecka. Och jag har min första match redan den 18 nov!

Kommentarer

Postat av: Tintin

Publicerad 2011-11-03 10:44:45

Det var verkligen oväntat! Hoppas att du inte bryter näsan...



Ha det bra /Din syster Tintin



P.S Det här är också oväntat men jag har faktiskt skaffat en blogg jag med :) www.tinos.devote.se

Postat av: Ma

Publicerad 2011-11-03 17:44:23

Äntligen så kan jag läsa fina rader igen:) Har förstås blivit uppdaterad av Christer. Vilken historia med boendet och ja allt du är med om;) Håller alla tummar på lördag och när det är dags för brottning. Otippat förstås men riktigt roligt att du provar på det. Vitlök är det väl som gäller;) Kramar från oss alla och vi är SÅ stolta och glada över din utmärkelse. Love Ma

Postat av: Maja Johansson Mäcs

Publicerad 2011-11-04 12:10:37

HAHAHA!:D Roligt men VÄLDIGT oväntat! :D

Men det är rätt! Man ska ju pröva:)!



Kolla gärna in min blogg:)<3 www.johanssonofsweden.devote.se



puss o kram<3

Postat av: Tintin

Publicerad 2011-11-05 08:36:16

Postat av: Alexandra Kjellman

Publicerad 2011-11-09 19:04:43

Låter spännande! =)

Postat av: Isa

Publicerad 2011-11-23 02:11:05

WEEEI brottning, vad coolt att du gör något oväntat. Själv är jag wrestling manager & vet aboslut ingenting om något och var på vårat första meet förra veckan och skulle typ klocka tiden och hålla poäng ställning. Jättekul sport är det :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-26 13:46:59

Hur går det med uppdateringarna? ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-27 15:44:45

Hur har det gått med placeringen? :)

Postat av: Madde

Publicerad 2011-12-03 22:25:32

Sebbe, uppdatera din blogg, människa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela