sebofsweden

Vägen mot OS

Idrottsdag

Publicerad 2011-05-26 10:53:09 i Allmänt,

Igår hade vi idrottsdag i skolan! Det är en tradition på Vackstanäs att man varje år tävlar i 8 olika friidrotts grenar. Man tävlar klass mot klass. Och får poäng varefter du kommer i placering. Det är otroligt roligt eftersom man får se saker som man inte alls trodde. Dolda talanger etc. Är vädret bra så blir dagen bara ännu bättre, något som kan disskuteras angående gårdagen då vi hade både STRÅLANDE sol och PISKANDE regn. Haha, men det var riktigt roligt och jag är så stolt över min klass som jag faktiskt tror kommer gå segrande ut ur det hela. Lärarna kommer räkna poängen och vi får reda på dem inom en snar framtid!

Med tanke på förutsättningarna med mitt skadade knä så är jag faktiskt ganska nöjd, speciellt när jag vet att jag kan bättre än vad jag gjorde igår om jag bara hade varit frisk!

Grenarna vi tävlade i:
Spjut
Kula
Höjd
Längd
400
100
Svenska staffet (100,200,300,400)
3000m

Jag gick vinnande ut ur;
100m
300m
3000m 
Glömde sorligt nog bort 400, får komma igen om två år. 400 var dock ingenting jag inte kunde ha vunnit.

Höjdhoppet blev en liten besvikelse när jag har mitt "hoppben" skadat. Så jag fick nöja mig med 155. Saxxade hela vägen så det var ju lite roligt ändå. ^^

Spjut, kula och längd är inget att prata om. Man får 1 poäng bara man ställer upp i respektive gren. Jag kände dock att dessa tre sistnämnda inte var något värt att satsa på.  Jag nöjde mig helt enkelt med att satsa på löpningen och nöja mig med att ta poäng i dem andra grenarna ^^

Kommentarer

Postat av: Isa

Publicerad 2011-05-28 19:27:20

Hmm, kan erkänna att jag behövde googla Utah då jag fick placering. Visste inte äns att det var en stat X_x' Men familjen verkar vara riktigt bra, mamma, pappa och 2 stycken småbarn. Var väldigt tveksam i början, jag har INGET gemensamt med någon i familjen. Men de verkar vara ganska schyssta, och har bra humor så det känns miljarder gånger bättre nu iaf :))



Lägger till dig på min länklista nu :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela