sebofsweden

Vägen mot OS

15:e Mars 2011

Publicerad 2011-03-15 21:13:00 i Allmänt,

Först innan jag berättar varför rubriken tänkte jag skriva lite om min dag. Hade dansredovisning, där jag skulle hålla ett motionsgympapass för klassen. Var extremt nervös med tanke på att jag började sent och att jag ÖSTE igenom pass efter pass för att komma ihåg vad jag skulle göra i varje låt. Iallafall, det gick riktigt bra, hade skitkul och med ett leende på läpparna lämnade jag idrottshallen med CK, vi båda hade fått betyget MVG på våra olika danser. Snacka om att jag är stolt!

Vid tolv åkte jag från skolan för att ta mig upp till Stockholm för anställningsintervjun för ProVoice. Kom dit ganska tidigt och ja, allt kändes lite konstigt. Menar jag har ju inte varit på någon sådanhär intervju förut. Det hela gick till som så att jag och de andra som var där skulle fylla i lite papper om varför vi skulle ha jobbet, vilka "fördelar" vi skulle ha ect. Där efter visades vi runt och fick gå in på solo intervjuer. Gick bara bra, tror inte jag kunde gjort det bättre. Therese som hon hette, var riktigt trevlig och lät riktigt possitiv och sa efter vi hade avslutat vårat samtal. "Hoppas vi ses snart igen", det tycker jag låter som ett ganska bra avslut på en anställningsintervju.

Vädret har varit så underbart och skönt. SOL, snacka om att jag har saknat dig. Hoppas du stannar länge nu, för jag vill inte att det ska bli regn och rusk. Alla mår så mycket bättre utav solen, alla blir så glada och trevliga och det hoppas jag på att folk ska vara. Så kort sammanfattat, STANNA SOL!

Nu till rubriken. Fy fasen säger jag bara, en polare i klassen visade precis mig den här låten. Alltså jag blir helt tårögd. Han sjunger om hans flickvän som har blivit handikappad och om hur mycket hon betyder för honom. Alltså, kolla på videon och lyssna till texten. Jag kan knappt hålla tillbaka tårarna för att det är så vackert, blir helt rörd!
http://www.youtube.com/watch?v=nQY4dIxY1H4&feature=related Chris Medina - What are words

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela