sebofsweden

Vägen mot OS

Tjock, glad och galet nöjd med dagen!

Publicerad 2011-06-09 22:09:32 i Min träning,

Ja just nu känner jag mig så galet tjock. Min syster tog studenten idag och eftersom det fanns mat i massor så åt jag allt, lite till och sen lite till igen! Men hallå, varför ska man inte? Det var galet gott och jag är nöjd! :D

Idag har i alla fall varit en galet bra dag, först beachvolley med klassen nere vid något som kallas mälarbadet. Dagen slutade vid lunch, men det var bara för klassen. Inte för mig, Felicia, Tommy, Filip, Emma och Erika. Vi fortsatte ner på stand, tog en lunch och bara hade det allmänt bäst.

Vi solade och hade det allmänt skönt, sen.. Sen hände det.. Lilla Felicia tyckte det skulle vara roligt att fylla sin mun med REDBULL och sen spruta ut det över mig när jag låg där och solade så oskyldigt! Efter en stunds jagande tog jag mig tillbaka dit vi solade och valde att lägga mig rätt över Felicia. Hon låg på rygg och jag la mig bara pladdask över henne, då tog hon sin COLABURK och hällde cola över hela min rygg! Haha, då började krget, jag tog en vattenflaska och började jaga henne, men det visade ju sig att hon hade en reservplan. Hon hade med sig en Vitamin Well flaska och med denna anföll hon mig.. Om man säger såhär, jag stank alla möjliga sorters lukter, där ibland dessa som Felicia hällde över mig. Det skavde på ganska bra ska jag säga haha.

Anyway, jag och Filip tog oss sedan till gymmet för att träna ben och mage, (ROLIGT!) Jag hade tänk att ta bussen som gick klockan 18.00 men eftersom tiden bara springer iväg när man har roligt på gymmet så upptäckte jag vad klockan var runt 17.55 och då hade jag fortfarande en övning kvar på magen. Fille skulle dra för han hade golf klockan 18.00 (vi killar som verkligen har koll på tiden ^^)
Eftersom nästa buss hem inte gick fören 19.00 för mig så tänkte jag, "äh va fan, vi kör benpasset en gång till!" så det gjorde jag. När jag väl var klar kändes det som om mina ben skulle sprängas för varje steg jag tog. Det är PRECIS SÅ DET SKA KÄNNAS!

Ett bra benpass slår verkligen det mesta. Jag kan nog faktiskt säga att jag på senare tid har börjat uppskatta att gymma benen mer och mer. Längtar redan tills imorgon när det är dags igen! Dock så är det Triceps, bröst axlar imorgon, men det är fasen minst lika roligt det!



Jag ser nu att ni inte ser vad det faktiskt står på denna lapp. I alla fall så tog jag mig tiden att ta ut ALLA skolrekord för min skola för våran traditionella idrottsdag.



Såhär står det:

GREN            Resultat och År dem sattes

100 Meter - 11,33 sek / 2011

400 Meter - 0; 58,84 min / 2009

3000 Meter - 10;45,08 min / 2004

Höjdhopp - 1,70 m / 2011
 
Längdhopp -  5,70 m / 2005

Spjutkasning - 43,68 m / 2008

Kulstötning - 15,26 m / 2007

Svenskstaffet (100,200,300,400m) - 2;09,74 min / 2005


Eftersom jag hade tänkt mig att träna blandannat Track i staterna så har jag gjort upp ett mål för mig själv. När jag kommer tillbaka så ska jag se till att slå alla skolrekord. Jag ser inte detta som en omöjlighet. Har dem gjort det så kan jag göra det. Den svenska stafetten skulle min nuvarande klass redan ha rekordet. Vi var 3 sekunder efter rekordet. Och då hade vi 2 skadade, jag med knäskada och våran kära kenyan (gnestabo, men springer som en gud) hade hälseneinflamation. Fullt friska skulle vi ha krossat det gammla rekordet.


Dålig bild, men här är jag när jag saxxar över (skadad, därför jag saxxar)  1,60. Så 10 cm högre ska inte vara några problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela