sebofsweden

Vägen mot OS

woooahoo... Strange

Publicerad 2011-07-28 12:02:23 i Innan USA,

Inatt hade jag vad jag kommer ihåg, min första dröm om USA. Och jag säger då det, det var väldigt, väldigt väldigt speciellt.. Det hela började med att jag helt plötsligt stod på en garageuppfart till huset, iklädd i en morgonrock (?) när jag börjar gå mot dörren till huset så ser jag att det börjar röra sig där inne.

När jag väl öppnar dörren så stor där en glad mamma och säger "Welcome home, son". Jag får en stor kram och snart kommer pappa, bror, syster, farmor, mormor,kusiner, släktningar, sysslingar ja ni förstår själva grejen? Alla var verkligen där, men folk verkade inte förstå att jag inte var amerikan. Chocken det fick när jag berättade om att jag kom från Sverige, från en stad nära Stockholm liknade typ.. "Du driver, eller hur?"

Jag hade ju inget bagage med mig och iklädd enbart en morgonrock. Men dagen efter skulle jag till skolan, det var en skola på ungefär 1000 elever och jag fick direkt kontakt med en tjej som hette.. Jag kommer faktiskt inte ihåg, vi gick på alla lektioner tillsammans och helt plötsligt så var jag tillbaka i Sverige. Där pappa sa "Välkommen, hade du roligt i USA?"

Jag hade tydligen bara varit där i typ 1 och en halv dag och det var det 0,o

Hah, det är svårt att förklara med drömmen var skum, men samtidigt så fick jag någon possitiv känsla av det hela. Men jag hoppas ju då att när jag väl åker att jag har mer kläder en en morgonrock och att jag stannar lite längre än en natt x)

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-07-30 20:27:42

ja, hoppas du på riktigt får ett litet mera trevligare (dvs riktiga kläder på dig, och att de förstår att du är deras utbytestudent) när du träffar dina värdföräldrar på riktigt, och att du stannar där i lite mer än en dag och att din pappa kanske är lite gladare när han ser dig och "åååh heeeej, jag ahr saknat dig så" istället för "välkommen, hade du roligt i USA"

haha :P

väntar på mina drömmar, fast det är ett år kvar för mig men ändå :P

och lycka till i livet på andra sidan atlanten!

Postat av: sebastian

Publicerad 2011-07-31 14:19:46

Haha, ja jo jag hoppas ju verkligen på det! x)



Hade ju varit lite snopet ifall det hade blivit såhär!



Oh ett helt år, lugnt tiden går fort! Känns som om det var typ förra veckan jag ansökte till detta, men nu så är jag ändå här! Så tro mig, det går fortare än man tror! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela