sebofsweden

Vägen mot OS

Long time no seen!

Publicerad 2011-07-15 19:13:47 i Allmänt,

Hejsan, det är jag. Ni vet han den där som inte är speciellt bra på att uppdatera för att det just nu inte händer sådär överdrivet mycket med USA. Men idag kände jag att det är dags att skriva lite, det blir liksom en stund för mig att koppla av och bara låta fingrarna flyga över tangentbordet.

Vardagarna rusar ju förbi i rusande fart och så gör även helgerna, jag menar just nu vet jag knappt vilken dag det är. Och spelar det någon roll? Nej, för det är lite det som är grejen med sommarlovet, att man bara ska kunna koppla av och inte bry sig.

Kopplar jag av? Nej inte direkt, haha. Jag stressar sönder varje dag med att plugga teori, träna, var med mina extremt bra vänner, sover lite och sen dagen efter är det samma sak igen. Skulle jag då byta ut så som jag har det nu? Aldrig, det är så skönt när man väl träffar dessa olika kompisgäng och all spänning i kroppen bara släpper. Just nu är våran älskade Vagman här uppe, han flyttade ner till GbG nu i början av sommaren och bestämde sig ( eller om det var någon annan som tvingande honom, vad vet jag?) att köra upp med bilen för att hänga lite med oss! Snacka om att det är grymt kul att träffa honom igen, han och jag är typ "-" så tighta!

Snart är det dags. Snart smäller det och jag kan förhoppningsvis då bara lägga ifrån mig teoriböckerna och inte behöva sitta och göra olika teoriprov 3 timmar om dagen, varje dag vecka efter vecka. För idag, är det inte vilken dag som helst. Idag är det nämligen 2 veckor kvar till första avresan mot USA. Den gruppen som åker är säkert sjukt taggade och jag både önskar att det var jag som skulle åka, men är även glad att det inte riktigt är min tur än.

Förutom 2 veckor tills dess är det 5 dagar tills det blir till att besäla amabassaden och fixa visumet, 1 vecka till teoriprov och 10 dagar till uppkörning. Det är stort för mig och jag ser framemot det varje sekund på dagen! Kommer bli så skönt när det väl är klart, jag har inga som helst planer på att misslyckas. Det finns inte i min värld helt enkelt. Och tur är väl det, med tanke på att jag inte hinner fixa körkortet senare än det här.

Nu blir det i alla fall att hoppa in i duschen och åer igen slå på stress motorn för att ta mig iväg till Ellen för att spendera kvällen med henne och massa annat trevligt folk.

Ps. USA får vänta nu, jag köpte ett nytt månadskort idag och vill ju kunna träna på det så länge som möjligt. annars vore det ju "synd" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela