sebofsweden

Vägen mot OS

I feel it it my fingers, I feelt it my toes.. *in my toes*.. drives license isn't.. that far away as it goes... (bra slut där huh?)

Publicerad 2011-07-22 22:49:08 i Allmänt,

Okej, idag var en dag med spänning, en dag med nervositet, en dag med sol och en dag med lycka! Idag gjorde jag nämligen teoriprovet för körkort B. Har ju faktiskt sett hur kortet blev, att det alltid ska bli att man ser ut som.. ja..

I alla fall, tog mig upp till stockholm för att fotograferas, sitta och vänta och tro det eller ej. Känna händerna skaka av nervositet. Jag brukar inte ha några som helst problem med detta, men idag var nog en grej som var otroligt stor för mig. Körkoretet är stort, detta provet var som en riktigt seger. Med 63 av 65 möjliga rätt är jag nöjd! Och det absolut bästa av allt, nu är det bara ett moment kvar. Ett enda, innan jag får körkortet. Detta ska förberedas med körning imorgon, övermorgon och sen avslutas det med lite körning innan själva uppkörningen som äger rum på måndag. Snacka om att jag är taggad!


Här skrev jag provet, en nervös kille gick in. En överlycklig kille kom ut

Hur firade jag då detta? Jo genom att göra det jag tycker bäst om, träna! Eftersom axeln inte mår bra så stack jag ut och sprang en bit. Eller rättare sagt, jag började med att cykla 5km till ett område vid namn tveta där jag under mina senaste två år har spenderat mycket tid. Både löpandes och skidåkandes. Anyway, 5 km dit så fort jag kommer dit, låser jag cykeln och ger mig ut runt 1 mils spåret, värmen var extrem. Vi hade 28 grader i skuggan med en tung luftfuktighet pga lågt liggande dis.

Efter detta var det bara att cykla hem igen med ett leende större än vanligt. Idag var jag en vinnare, jag tog mig förbi hindret som jag fruktat och firar detta med träning, kan det bli mycket bättre?


En bra dag hjälper en i varje situation

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-31 00:30:59

hejhej! tänkte bara säga att du kan skriva till indiana på min länk :)

Postat av: sebastian

Publicerad 2011-07-31 14:22:52

Visst visst! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela