sebofsweden

Vägen mot OS

19 dagar tills de första drar mot sina äventyr

Publicerad 2011-07-10 22:06:38 i Allmänt,

Sitter här vid datorn och funderar på vad jag ska göra. Teori har jag redan pluggat, har redan kollat USA, druckit massa vatten och blivit av med bakiskänslan. Gårdagen spenderades ute på krogen med dem bästa. Hur kul som helst, sjuka grejer hände, dansade tills svetten letade sig genom våra kläder och då dansade vi bara ännu mera. Kvällen var precis som den skulle vara, perfekt helt enkelt.

USA spöade Brasilien idag i damVM. Kul med tanke på att USA kvitterade med 1 min och 27 sekunder kvar i förlängnigen och sen vänder och vinner. Glädjen var stor, snart så. Snart åker även jag.

Anyway, kvällen kommer spenderas med en utav de bästa Am.Fotball filmerna som skapats nämligen
The Blind Side. Saknar idrotten något enormt och vill verkligen spela. Ursäkta mitt kommande språk. Jävla, helvetes, snorunge som jag bara bode ha mosat när jag hade chansen. OKEJ om man blir skadad utav en motspelare, men om det handlar om ens egna spelare. Som gör det på en träninig, för att han inte vet hur han ska springa.. Alltså nä, så ska det bara inte vara.

Jag undrar hur mitt liv hade sett ut om jag helt enkelt hade hoppat över träningen som jag än idag vet att jag tänkte göra. Den 5:e december 2010. Vi kommer tillbaka från ett fotbolls läger som varade över helgen, galet roligt och det verkligen kändes att det var påväg att bli något bra. Våra coacher säger att träningen är frivillig eftersom vi hade tränat hela helgen. Jag var ganska trött eftersom det hade blivit lite sömn och mycket träning, kroppen var helt enkelt trött och sliten. Jag överväger om jag ska träna eller inte, efter lite tänkande så blev det. "Äh, klart jag ska träna! Jag älskar ju det, vila kan jag göra senare."
Jo tack, jag vilade i 6 månader. Och fick även besked från läkaren att jag inte fick spela mera Am.Fotball.

"Får du en smäll till på samma knä, måste vi troligtvis steloperera ditt knä och då kommer du aldrig mera att kunna idrotta"

Den dagen förändrade mitt liv, om det var till det bättre eller inte kan jag inte svara på. Just nu känns det som om det var helt fel, jag kan inte utöva idrotten jag älskar så djupt. I USA kommer jag att få sitta på läktaren och heja på skolan och grabbarna i laget.. Istället för att jag själv springer omkring där ute och får känna på känslan att flera hundra, kanske upp emot tusen personer har ögonen på mig och ser varje rörelse jag gör med bollen. Vrålar när jag gör något bra, blir förkrossade när jag gör något dåligt.. Ja, känslorna är många.

Det är lätt att vara efterklok, men just nu känns det som om jag aldrig skulle tränat den där söndagen den 5:e December 2010.

Haha, typ halva min ansökan är om hur mycket jag älskar att spela am.fotball och hur stolta jag ska göra mina värdföräldrar.

I alla fall, Over and out. Och ha en trevlig kväll!

http://www.youtube.com/watch?v=dJ3kwMq18-8

Kommentarer

Postat av: carolina utbytesstudent minnesota USA11/12

Publicerad 2011-07-15 09:51:27

ska vi länka? : ]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela