sebofsweden

Vägen mot OS

Då var det helt plötsligt jul

Publicerad 2011-12-25 21:15:07 i Mitt år i USA 11/12,

God jul alla där hemma! Visserligen så har julafton redan varit och snart så är juldagen snart över. Men för oss här borta på andra sidan så firas "julafton" den 25:e. 

Amerikanare är ganska roliga, när jag berättade att min familj hade en tradition att rimma på klapparna tittade hela familjen på mig och tyckte det var konstigt. "But that takes too long!" här ska man tydligen inte ta vara på stunden! haha, men i vilket fall som helst så har jag fått lite roliga grejer.

Först och främst har jag fått country tröjor eftersom hans pappa tycker att jag ser ut för mycket som en stadsbo (haha?) sen så har jag fått PJ pants! Baseboll grejer och det är jag verkligen glad för, nu behöver jag bara köpa, några saker till sen så har jag hela baseboll kittet.
Dagen har sett ut som följande, öppna presenter (klockan 5.30 på morgonen blev jag väckt), åt kanelbullar med appelsinsmak (weird), med chokladsmak och sen så var det kakor, allt är sött här under julen tydligen, men inte klagar jag inte. Jag har lovat mig själv att 1:a januari ska bli dagen då jag slutar med allt detta godis, dags att börja fokusera på sommarkroppen igen!
Vi åkte senare iväg till några vänner, åt lite där, åkte vidare till ett par andra, åt lite där, åkte till min vpappas hus åt lite där, vi kommer även åka iväg senare och äta lite på ett annat ställe. Så med andra ord, det äts mycket.
Keith, Terrieane, Sweden
Terriane and Lori
Jag och Keith hade roligt på morgonen
Åker mot Illonois den 28:e
ps. Dock så är detta Meetropolis som ligger påvägen!

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2011-12-26 11:17:24

Underbart att få se din familj OCH dina PJ pants. Have a nice trip to Illinois! Metropolis är bara så... American

Postat av: Ma

Publicerad 2011-12-30 19:05:57

Håller med C. Underbart att få se din familj och dina ursnygga PJ pants:) Ha ett underbart Nyårsfirande nu också! Love Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela