sebofsweden

Vägen mot OS

Varför valde jag staterna jag valde?

Publicerad 2011-08-09 11:32:15 i Innan USA,

Postat av: Alma

Kan du inte skriva lite om varför du valt de här delstaterna? :)

Svar: Jo du det ska jag berätta för dig! Nu när jag åker med explorius så valde jag att göra delstatsval och mina såg ut som följande.
1. South Carolina
2. North Carolina
3. Georiga

Anledningen till att jag valde dessa är ganska simpelt, lite långsökt,men simpelt. Först och främst så är det faktiskt South Carolina ute efter, dem andra två valde jag bara för att dem ligger relativit "nära" SC.
Anyway, har någon här sett filmen "Remember the titans"? Det är i vilket fall som helst en am.fotball film som handlar om 2 high school lag som slås ihop. Ett gäng vita och ett gäng svarta, rasismen får dem att hata varandra, men coacherna ser till att lära spelarna att hudfärg inte splar någon roll. Det är personen som gör han eller henne bra, inte hudfärgen. I vilket fall som helst, i filmen finns det en kille som kallas "sunshine" och han valde att spela college fotball i South Carolina och på den vägen är det :)

Men, nu när jag "valde om" pga relaterade borta i USA som visade sig kunde hjälpa mig.

Jag valde nu:
1. South Carolina
2. Washington
3. Georiga
4. North Carolina
5. Calli
6. Florida

Anledningen till dessa val är:
Washington: Underbar natur, det verkar helt otroligt

Georgia: Ligger "nära" south carolina och klimatet verka bra

North Carolina: Även denna ligger "nära" men, blev följde en annan blogg utav en tjej som var där http://annakw.blogg.se/ och då tänkte jag liksom, jah varför inte?

Calli: Först ville jag inte alls hit eftersom jag har hört att utbytesstudenter inte får tävla inom skolidrott. Vi får tydligen träna men inte tävla och det var inte alls ett alternativ som jag tyckte om. Men nu på senare tid har jag pratat med vissa som ska åka dit och det visade sig bara gälla vissa skolor. Såjag hoppas helt enkelt på att komma i en skola där jag får tävla.

Florida: Samma anledning här som i Calli, hört att det även här handlar bara om vissa skolor.

Hoppas svaret var någorlunda förståligt!

Kommentarer

Postat av: Alma

Publicerad 2011-08-10 00:48:50

Tack :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela