sebofsweden

Vägen mot OS

Internet <3

Publicerad 2011-08-27 18:21:30 i Mitt år i USA 11/12,

24e augusti

Long time no seen och fortfarande inget internet. Jag börjar faktiskt bli riktigt irriterad på det här.

Men nu ska jag inte skriva om hur arg jag är på att vårat internet inte funkar utan jag ska berätta lite om dagens händelser!

Först av allt så flöt skolan på precis som den brukar och ska! Jag fick mitt andra A i kemi och 92 poäng på economics (A =93 så 1 poäng ifrån, jag missade en 3 poängsfråga för att jag helt enkelt läste fel…)

På lunchen satt jag med ett gäng grabbar som jag har umgåtts med ganska mycket nu på sistone. De är precis som jag, med andra ord, vi klickade direkt! Vi snackade i vilket fall som helst om den kommande fredagen, dvs. Nu om två dagar, då är det nämligen GAMEFRIDAY! Chapman har sin första fotballgame på hemma plan och det kommer bli helt galet. Hela skolan ska dit! Jag och grabbarna ska måla våra överkroppar i skolans färger, blå, vit och orange. Vi ska även representera en bokstav i skolans namn. Så jag kanske blir ett C eller kanske ett M, ja ni förstår grejen! Efter detta har vi planer på att spendera natten hos en av grabbarna i gänget, jag ser så fram emot dethär!

Jag hade min första Cross Country träning idag och snacka om tungt! Cross Country är ungefär som friidrott, men detta fokuserar bara på löpningen, de lite längre sträckorna som typ 5km. Riktigt roligt, sjukt tungt och svettigt. Idag hade vi ungefär 40 grader Celsius och helt vindstilla. Det är extremt, bättre kan jag inte beskriva det.  Idag hade vi tryouts där vi helt enkelt skulle springa en viss sträcka på tid. När vi hade sprungit den fick jag reda på att jag var bland ”Top five” och detta betyder helt enkelt att jag är bland de 5 snabbaste. Tro det eller ej, men jag ska tävla nästa lördag för Chapman High School. Tycker det är riktigt roligt att jag redan får börja tävla för skolan!

Efter träningen så tog jag mig hem och gjorde mig redo för kyrkan. Ett gäng polare från skolan skulle plocka upp mig och vi skulle till en kyrka där det enbart är ungdomar. Haha, jag skrattar till och med när jag skriver det här. Det var helt sjukt roligt och inte alls som jag hade förväntat mig! Nästa alla i kyrkan var från Chapman så alla visste vem jag var, men som ni nog förstår så visste jag inte ens hälften av vad alla hette. I vilket fall som helst så gick det här ut på att sjunga, dansa, leka konstiga lekar (jag blev uppdragen till någon sjuk lek där jag skulle samarbeta med en tjej, Jag hade en form av godis tablett fast klistrade på min panna och hon skulle med en vattenpistol skjuta ner den!) lekarna var helt galna och allt dansandet. Jag har nog inte skrattat så mycket sedan jag kom hit till USA och jag har redan planerat att åka dit igen nästa onsdag med samma gäng!

 

Det var nog det mesta som hände idag! Skriver ju i Word så det går ju att ändra.

Vilket fall som helst, tills nästa gång!

Mitt livs första Fortune cookie!
"You miss 100% of the shots you never take"

Ps. Håller just nu på att ladda upp lite filmer som ska in på bloggen!

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2011-08-27 23:49:53

Härligt Sebbe! Låter som du kanske ska vara bokstaven A;) Love ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela