sebofsweden

Vägen mot OS

Inga bilder den här gången

Publicerad 2011-08-22 22:23:06 i Mitt år i USA 11/12,

21 augusti 1

Vad finns det att göra på en dator som inte har internet? Inte speciellt mycket, i alla fall inte om du inte har några filmer på den. Det är nu söndag morgon och Doug och Lo stack iväg till kyrkan, utan att väcka mig. Vet inte riktigt varför, men så ligger det till nu i vilket fall som helst.

Ibland får man veta saker som man faktiskt inte vill veta. Doug berättar hela tiden om sina forna utbytesstudenter och hur han hade det i California. Visst det är kul att lyssna på, men när han berättar att han inte visste att han skulle ha mig och Lo i 10 månader, utan han hade planerat att ha oss i två månader så blir man lite orolig. Dougs ekonomi är inte den bästa och jag kan inte förstå att han tar hand om två stycken utbytesstudenter. Vi är inte speciellt billiga i drift, så det kom lite som en chock för honom också att han skulle behålla oss i tio månader och inte två.

Jag har pratat med Mr. Miller (min area representive) och han vet hur läget är, Doug har pratat med honom också. Doug säger att han kan ta hand om oss, men när Doug pratade med mig om detta fick jag känslan av att han kommer ta hand om oss bara för att han måste, inte för att han vill.

Så tro det eller ej, men Mr. Miller har börjat leta nya hem till båda mig och Lo. Vi kommer fortfarande gå kvar i samma skola, men troligtvis så kommer vi inte att bo kvar med Doug.

Så mera än så vet jag inte, mamma & pappa vill ni vara så snälla och inte lägga er inte i med att ringa varken Doug, Mr. Miller, Explorius eller något sådant. Det här vill jag fixa själv och lösa på bästa sätt. Detta är trots allt mitt år.

Ps. Ännu en orsak till att internet är nödvändigt, jag och Mr. Miller hade mejlkontakt och nu blir det hela ju lite svårare eftersom vi inte kan ansluta till något internet här, just nu.

 

Ville bara berätta hur det låg till, men förutom detta så är det grymt här i staterna!

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2011-08-23 09:12:47

Bra att du har kontakt med Mr Miller. Det som händer det händer och det viktigaste är att du mår bra och känner att du får det stöd du behöver. Men du, nästa söndag blir det kyrkan hörru;) Love ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela