sebofsweden

Vägen mot OS

Galen asiat och ett fint brev!

Publicerad 2011-09-01 00:40:48 i Mitt år i USA 11/12,

Dagen började prima med en god natts sömn, rolig bussresa, snacka lite med Melinda. Tog mig in till kafeterian för att käka frukost, det är här det börjar bli lite roligt! Först och främst, på Chapman brukar man äta frukost på skolan. Jag har nu officelt ätit något som tydligen ska vara en uppskattad rätt här i söder.


GRIDS (ska ta en bild på sörjan imorgon i skolan)

Det är inte gott, det ser ut som en gul/vit sörja, men nu har jag i vilket fall som helst ätit det!

Nu till det lite roliga, när jag satt och åt frukost med Melinda, Corey, Lo, Priest och några andra så kommer den här tjejen fram som heter Summer. Hon sätter sig vid bordet och börjar prata med oss. Efter ett tag så tittar hon på mig och säger följande:

Summer: Hey Swed, what are you doing on Friday?
Jag: Eh.. (Summer hinner före)
Summer: Would you like to hang out with me? We could go to a movie or something, so what do you say?
Jag: Eh.. (den här gången är det Melinda som hinner före mig)
Melinda: Hey Summer, back of! Me and Swed have a date on Friday, so just stay away from him, okay? (Ger Summer en mördarblick)
Summer: Oh, sorry I didn't know, well sorry then. Maybe another time Swed?

Haha jag tackade för inbjudan och sa att vi säkert kunde hitta på någonting någon annan gång.
Det var faktiskt ganska roligt, jag skrattade inombords för det såg ut som om Melinda skulle mörda Summer!

I vilket fall som helst, klockan ringde, sa hejdå till alla och drog mig vidare till min första klass där jag hade ett prov. 100/100, nöjd och glad!

Dagen flög förbi och träniningen efter skolan gick super!

Sen kom det till grejen som inte är lika rolig. När Doug hämtade upp mig efter träningen så märkte jag direkt på honom att allt inte var bra, så jag frågade helt enkelt vad det var för något som var fel. Jag fick svaret att någon av mig och Lo hade förstört en utav Dougs kuddar i vardagsrummet, det var en knapp som hade gått sönder om jag förstod det hela rätt. I vilket fall som helst så sa han att han inte trodde att det var jag (som det för övrigt inte är, jag tar helt enkelt inte sönder andras saker). Men han berättade att han hade ringt till Mr. Miller och berättat att han inte visste om han ville behålla oss längre, det funkade helt enkelt inte.

Så läget just nu är ganska spännt mellan Doug och oss, för som det ser ut nu så kommer vi att behöva flytta ut, till någon annan familj. Som jag skrev tidigare så hade han problem med pengar och så redan från början och detta var typ som den sista knuffen.

Vet inte riktigt hur det blir än, men ja, jag kommer att uppdatera angående detta när jag får reda på det!

Inte länge kvar tills FREDAG eller LÖRDAG, snacka om att jag är taggad på båda dagarna!


Brevet som jag fick av pappa. Tack så mycket! Det var verkligen bra skrivet och jag log genom hela brevet!

Kommentarer

Postat av: Ma

Publicerad 2011-09-01 09:08:48

Du är poppis du;) Synd att läget är lite spänt mellan er. Tror inte att det hänger på någon knapp precis. Allt ordnars sig även på den fronten. Njut av tiden precis så som du gör nu. Love ma

Postat av: Tobias

Publicerad 2011-09-01 23:37:42

Kul att brudarna jagar dig!



Lite synd det dära med Doug och kudden. Tycker att du ska fortsätta vara schysst och visa respekt mot Doug fast han inte kan ha kvar er längre, visa att du är en uppfostrad ung man! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela