sebofsweden

Vägen mot OS

8:e December 2010

Publicerad 2010-12-08 20:27:00 i Allmänt,

Dags att Träna

Idag är det då tisdag. Lika kallt och mörkt som vanligt, men det är ändå ganska mysigt eftersom det börjar närma sig jul. Jag både längtar och "inte längtar" till julen. Först och främst längtar jag något enormt till att umgås med familjen, stämningen. klapparna och maten. Fast det är även så att jag inte längtar dit just på grund utav maten. Under julen brukar jag och även de flesta andra ta det väldigt lugnt med träningen och gotta i sig så mycket goda saker. Detta gör man visserligen helt rätt i, men jag känner efterråt att jag har missat något så då blir det extra hårt där efter. Årets julafton firas hos min kära mor och där bjuds det alltid på god mat, tänker även vara med och båda baka och laga maten. Så just under julhelgen blir det inte så mycket fokus på något speciell tränings grej utan mera på alla godsaker som äts under denna högtid.

Idag dag är en lite speciell dag för det är nämligen första dagen för mig och mitt fotbollslag för iår där vi ska träna i tältet. Tältet är en konstgräsplan som är omgiven utav ett stort "tält" där det spelas både rundboll och fotboll under vinter halvåret när snön ligger på. Ska bli kul att få komma ut på lite större plan och kunna ta ut sprinterövningarna till max och inte behöva hålla igen på grund av för liten yta. En viktig grej som jag hoppas att ingen utav mina kamrater glömmer är att ta på sig rikligt med kläder. Träna utan underställ? Nej skulle inte tro det, tältet är minst lika kallt som det är utomhus så för tillfället är det runt -10 om inte mer där inne. Skulle du springa omkring utan underställ då? Skulle inte tro det.

För övrigt så håller vi på att träna för öppethus på skolan. Vi har genrep på fredag och föreställningen är på lördagsmorgonen. Det är just nu väldigt stressigt eftersom vi har haft få träningstillfällen, men jag tror att det kommer gå helt galant. Jag menar, vi är ju trots allt Vackstanäselever. Det som står på schemat för mig är motionsgympa (extremt roligt att vara med i, Sanna och Folker gör ett exemplariskt arbete som ledare). Step-up, "kaos" ( en sorts boll lek), Boxning, form utav kroki och sen så är det Cheerleadingen. Det är massor att tänka på, massa danssteg som vi allihopa måste få in i huvudet och sen öva, öva och åter igen öva hemma så att det sitter. Men som jag skrev i slutändan, det kommer att bli kanon.

Innhandlade för övrigt i går ett par Everest byxor för kommande träningar. 199kr på stadium, inte alls ett så farligt pris. Hoppas bara att dem gör sitt syfte (håller benen varma!)

Ohh snacka om modeblogg här! Haha, nej men med denna klädsel hoppas jag att jag håller mig varm, självklart tillkommer mössa och vantar på detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela