sebofsweden

Vägen mot OS

Waho, vad mera kan jag säga?

Publicerad 2012-01-18 03:19:25 i Mitt år i USA 11/12,

Idag hände något helt oväntat och fantastiskt, något som fick mig att skratta och hoppa omkring som ett litet barn igen. Dagen flöt på precis som den brukar med massor utav skratt och roliga stunder, under lunchen hörde jag i högtalarna att jag blev kallad till "The office" för att hämta upp något, när jag väl kom dit så fick jag se min cross country coach och några utav mina vänner från laget. När jag kom in i rummet med frågande blick så möttes jag utav leenden från mina kompisar och coachen, vi hade fått brev. Följande är direkt kopierat från brevet jag fick.

Dear Sebastian:
On behalf of the Down Under Sports Recruting Coordinators, I would like to invite you to represent the great state of South Carolina on the National East Central Conference Cross Country team at the 15th Annual Down Under Cross Country Competition hosted in the Gold Coast of Australia in the summer of 2012. You are one of a special group of athletes invited to participate in this competition. You have been invited because of your ability to contribute to the team's success. We would be honored to have you represent South Carolina on our conference team that will enjoyoing an unforgettable cultural experience.
I want you to give this opportunity your full consideration. Down Under Sports has developed sponsorship fundrasing methods to help cover the cost of this event to ensure that every deserving and hardworking athlete like you can participate in this one-in-a-lifetime experience. The first step is to request an information packet and then you and a parent/guardian should attend an online information meeting. Blablabla
För att göra brevet förståligt och med annan information som jag fått.

DEM VILL ATT JAG SKA TÄVLA FÖR USA, I AUSTRALIEN!!!!! Jag kommer representera min stat, South Carolina. Totalt kommer 299 löpare + mig (hahahaha!) från HELA USA att åka till Australien för att tävla, hur häftigt är inte det!?

"We want you, USA Cross Country Team, we are taking 300 athletes for international competition
in Australia for the summer of 2012"
"Certufucate of Recognition for state selection
-First Round pick - 
We are pleased to announce that Sebastian Johansso (glömde ett n i slutet där..) has been selected to the 2012 South Carolina State Cross Country Team"

Jag är så glad och hedrar att jag håller på att spricka!!!!

Kommentarer

Postat av: Camilla Almlöf

Publicerad 2012-01-18 10:54:14

Vad kul! Grattis! :)

Postat av: lollo

Publicerad 2012-01-18 12:59:00

stort grattis! men får du lämna USA under ditt utbytesår? eller hur kommer det gå till rent praktiskt?

Det är asballt!!

Postat av: Ma

Publicerad 2012-01-18 13:51:13

Jag vet inte vad jag ska säga, jag är så stolt så tårarna rinner:) Love ma

Postat av: SANDRA ACKEFJORD

Publicerad 2012-01-18 15:02:59

Nej, fan vad coolt! Nu blir jag vääääldigt avundsjuk då min dröm är att åka till Australien någon gång i mitt liv. Du är verkligen värd detta.. :D

Postat av: Maja Johansson Mäcs

Publicerad 2012-01-18 16:57:14

Haha :D Grattis!! (: Nu har jag en glad bror :) (Det har jag i och för sig nästan alltid, haha :D )

Postat av: Christer

Publicerad 2012-01-18 17:27:34

Vem hade kunnat tro att löpning kunde ta en så långt!

Ska bli spännande att se hur du tar det här vidare.

Postat av: -

Publicerad 2012-01-19 16:49:45

Gud vad roligt!!!!!!!! GRATTIS:D

Postat av: Sebastian

Publicerad 2012-01-19 21:33:32

Haha tack allihopa! Är så otroligt glad för den här möjligheten! Får se hur det blir efter "mötet" via Internet!



Sandra: Haha jag har varit där förut och det är helt underbart. Någon gång i ditt liv borde du ta dig dit, det är något som du aldrig kommer att glömma!



Lollo: Eftersom att detta är under sommaren så kommer det inte att påverka. Det kommer dock att stjäla en vecka utav mitt svenska sommarlov med mina kära där hemma. Men hoppas att jag kommer iväg i vilket fall som helst ^^

Postat av: Alma

Publicerad 2012-01-19 21:45:57

Grattis! Gud vad roligt!!! :D

Postat av: Emilia

Publicerad 2012-01-19 22:15:02

Stort grattis Sebbe! Fan vad kul! :D

Postat av: fridaj

Publicerad 2012-01-20 23:34:46

OMG så himla roligt!!!! Grattis :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela