sebofsweden

Vägen mot OS

Väntan är det jobbigaste

Publicerad 2011-05-05 08:50:45 i Innan USA,

Ja precis som rubriken lyder så är just väntan det jobbigaste. Jag har som tidiagre skrivet gjort klart nästan alltihop angående USA.

Jag har fyllt i alla papper (ganska många)
jag har tagit mina sprutor
varit på hälsokontroll
Varit och gjort SLEP- testet
Fått en värdfamilj, men tackat nej på grund utav en extrakostnad på 13.000 i samband med för lite information om familjen.

Ja i princip allt, nu den 15:e maj så är det ett sista informationsmöte med explorius uppe i stockholm. Då kommer vi, vad jag har läst på andras bloggar. Att få träffa lite föräldrar som har sina barn iväg nu, vi kommer få ännu mera information om året, kulturkrockar och hela det köret. Vi kommer helt enkelt att få den sista biten klargjord för oss.

När detta är klart ska det även fixas med VISUM. Vet dock inte vilket datum detta handlar om, men inom sin tid så kommer jag väl få reda på detta också :)


Kan inte riktigt förstå att jag i November fick för mig att åka iväg. Jag har alltid gillat USA och velat åka dit, men jag har inte vetat att jag kunde. När jag väl pratat med pappa så visade det sig ju att jag kunde det. Nu har det gått drygt ett halvår sedan jag bestämde mig och jag är mera sugen än någonsin! Det ska bli så galet roligt och det går inte en dag då jag inte tänker på det!

Vill uppleva känslan igen att ha blivit vald. För när detta väl hände så visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Jag blev så överlycklig och allt var bara helt underbart! Längtar så tills det sker nästa gång, hoppas bara att det inte sker om allt för länge! ;)


PS. Eftersom folk fortsätter att fårga varför det blev en extrakostnad för mig. Eller rättare sagt, skulle bli så kan jag förklara det i det här inlägget.
Jag blev vald utav en familj från South Carolina. Denna familj hade en 10dagars resa till Australien inbokad i oktober, eftersom vi inte visste någoting om familjen. Om vad det var för en resa samt vad det var för en familj. Tillsammans med min pappa så skickade vi ett mejl för att kolla om vi kunde få lite mera information angående resan och familjen. Men detta gick inte eftersom.. Ja någonting. Så vi skulle bara betala resan och SEN få mera information. Så då valde jag att ha is i magen och helt enkelt vänta.

Så detta är anledningen till att det blev en extrakostnad! :p

För övrigt så hittade jag lite bilder på hur jag såg ut förr,
här är en från förra året!



Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2011-05-06 20:08:27

vad menar du med att det var en extrakostnad på 13.000 för familjen? :O Btw, gör gärna länkbyte med dig ´:)

Postat av: Sebastian

Publicerad 2011-05-06 20:14:43

ah förlåt för min otydlighet. Det var nämligen såhär att min familj här i Sverige skulle vara behöva betala 13.000kr för resan. Alltså det var biljeten, men eftersom vi inte visste någonting så valde vi att helt enkelt ha lite is i magen och vänta :) och angående länkbyten, så absolut! :D

Postat av: Alicia

Publicerad 2011-05-08 10:02:08

Men hade inte du en familj i South Carolina? :) Jag tror att du kommer dit så det får stå kvar om inte så ändrar jag sen ;) Men du ar accepterad av den amerikanska organisationen eller har jag fel nu också? Ha en superbra dag! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sebastian

Mitt namn är Sebastian Johansson och är född i Limhamn, Malmö men flyttade upp till Södertälje när jag fyllde fem. 2011-2012 bodde jag i USA som utbytesstudent. Jag har idrottat i hela mitt liv och det är det absolut bästa jag vet. Idag håller jag på och tränar 400 meter sprint. I augusti ska jag tävla i SM, detta är mitt första av många mål, men det som jag strävar mest efter är att vara med i OS 2020.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela